روسیه: پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به اقدام ضدروسی بروکسل تصریح کرد: پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا درباره به رسمیت شناختن روسیه به عنوان «حامی تروریسم» تصریح کرد: پیشنهاد می کنم پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم.

پارلمان اروپا امروز ۲۳ نوامبر، روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت شناخت.

به ادعای پارلمان اروپا، نیروهای روسیه به انجام جنایات در طول نبرد با اوکراین متهم شدند.

اگرچه این اقدام پارلمان اروپا یک گام سیاسی نمادین و بدون پیامدهای قانونی است، اما نمایندگان پارلمان اروپا از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند از این مسیر دنباله روی کنند.

در بخشی از قطعنامه تصویب شده از سوی پارلمان اروپا ادعا می شود که حملات و جنایات روسیه علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین، تخریب زیرساخت های غیرنظامی و دیگر موارد نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه به مثابه اقدام تروریستی است.

پارلمان اروپا به استناد ادعاهای ذکر شده اعلام کرد که روسیه را به عنوان یک کشور حامی تروریسم و کشوری که از ابزار تروریسم استفاده می کند، به رسمیت می شناسد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع و حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور را بلوکه کرده‌اند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این دارایی‌ها «اساسا از روسیه سرقت شده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    احسنت به خانم زاخارووا، دقيقأ همینطوره ، البته نوکرهای احمق بیشتر بهشون میخوره!!!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    پیشنهاد نکن بیا تهران حضوری با مسئولین مذاکره کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس