کد خبر 1439071
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مهار آتش در جنگل های گیلان +عکس

از روز گذشته بخش های زیادی از جنگل های منطقه شکردست تالش در بر اثرآتش سوزی در پی وزش باد گرم سوخته است، منابع محلی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس از کنترل آتش در این منطقه خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، استان گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است که برخی از این مراتع به صورت تعمدی و برخی دیگر با وزش باد گرم، همواره دستخوش آتش‌سوزی‌های مختلف می‌شود.

در ایام مختلف سال آتش‌سوزی‌ها معولاً در این مناطق جنگلی به صورت جزیره‌ای است که نسبت به اطفای آن‌ها اقدام می‌شود اما به دلیل وزش باد گرم دوباره شاهد حریق هستیم.

مهار آتش در جنگل های گیلان +عکس

میر حامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه از صبح دیروز آتش سوزی سطحی در جنگلهای شهرستان تالش شروع شده است، اظهار کرد: همکاران پرتلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و نیروهای یگان حفاظت شهرستان تالش، نیروهای بسیج وتشکل‌های مردمی و همیاران طبیعت در حال اطفای حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه در شهرستان رودبار هم وزش باد گرم از نیمه‌شب امروز در منطقه امام‌زاده طاهر رستم آباد آغاز و تاکنون ادامه دارد، گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار و تشکل‌های مردمی و بسیج نیز در حال اطفای حریق هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک مورد آتش سوزی در سطح پنج هزار متر شهرستان رودبار ودرمنطقه حلیمه جان اطفا شد، افزود: در شهرستان رضوانشهر هم ازساعت ۱۸ دیروز در منطقه پره سر حریق داشتیم که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رضوانشهر ونیروهای بسیج اطفا حریق شد.

اخیری با اشاره به اطفای حریق‌ در منطقه حلیمه جان شهرستان رودبار و منطقه دشتون سر شهرستان رضوانشهر در ۲ روز گذشته گفت: به‌زودی گزارش تکمیلی و میزان خسارت‌ها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس