رونالدو پرتغال

نویسنده و خبرنگار ارشد روزنامه آبولا پرتغال، آنتونیو اولیویرا به سوالات خبرنگار مشرق پس از بازی دو تیم ملی فوتبال غنا و پرتغال پاسخ داد.

سرویس ورزش مشرق – دیدار دو تیم ملی فوتبال پرتغال و غنا به یکی از زیباترین و پر هیجان ترین بازی‌های مرحله گروهی از جام جهانی 2022 قطر تبدیل شد. در این دیدار ستارگان خستگی ناپذیر غنا با این که 3 بار متوجه فاصله فوتبال خود با فوتبال پرتغال شدند، دو بار هم دروازه این تیم خوب و مدعی را باز کردند.

اولیویرا: پرتغال مستحق پیروزی بود / نباید رونالدو را بیرون می‌کشید / برای کی‌روش آرزوی موفقیت دارم

در این دیدار رونالدو تا حد زیادی به مردم کشورش اطمینان داد که ماجرای او و منچستریونایتد در اردوی تیم ملی تمام شده و تمرکز او و دیگر بازیکنان پرتغال روی تیم ملی است.

به عنوان سوال اول می‌خواستم درباره ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال بپرسم. آیا محتاطانه و کمی عجیب چیده نشده بود؟

به نظر من مشکلی در کار نبود. مشکل از جایی شروع شد که خواست به این ترکیب دست بزند. نباید رونالدو را بیرون می‌کشید. تیم از بین رفت. بازیکنان بدون رونالدو گیج شده بودند. البته نباید این طور باشد اما شاهد چنین وضعی بودیم. به هر حال بازیکنان به رونالدو متکی هستند. از ابتدا ترکیب اینگونه بود، دیگو کوستا، ژائو کانسلو، روبن دیاز، دنیلو پریرا، رافائل گوئررو، کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز، اوتاویو، روبن نوس، ژایو فلیکس، برناردو سیلوا اینها بازیکنان اصلی بودند و من شاید با یک یا دو بازیکنان اختلاف همین ترکیب را پیش بینی کرده بودم.

چرا معتقدید که نباید رونالدو تعویض می‌شد؟ مربی خواست به او استراحت بدهد!

میدان جام جهانی میدان استراحت نیست، می‌دانم شاید حرفی که می‌زنم چندان حرفه‌ای نباشد اما شرایط بازی فرق داشت. غنا خطرناک بود و رونالدو با خودش 3 بازیکن را این طرف و آن طرف می‌کشید. او که بیرون آمد غنا جرات حمله بیشتری پیدا کرد.

اولیویرا: پرتغال مستحق پیروزی بود / نباید رونالدو را بیرون می‌کشید / برای کی‌روش آرزوی موفقیت دارم

آیا پرتغال از گروه خودش صعود خواهد کرد و در کل قرار است تا کجا بالا برود؟

این تیم تا فینال جام جهانی بالا می‌رود. پرتغال مستحق پیروزی بود. اینطور نیست که فکر کنید غنا ما را ترسانده باشد. غنا در حد پرتغال نبود. دو گل غنا را خودمان به خودمان زدیم. البته بازیکنان خوب غنا تا آخر بازی جنگیدند و حتی در پایان بازی نزدیک بود روی اشتباه دروازه بان گل سوم را دریافت کنیم اما در کل روی اشتباهات خود 2 گل خوردیم و غنا هرگز در ّّّژ نبود که پرتغال را به دردسر بیندازد. پیش بینی من این است که پرتغال به فینال این جام جهانی خواهد رسید. تردیدی در این موضوع ندارم.

درباره کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چه نظری دارید؟ تیم ایران در اولین بازی شکست تلخی را متحمل شد!

بله ایران شروع خوبی نداشت، البته دو بار گل زدن به انگلیس کار بزرگی است. ایران نشان داد که تیم خوبی است و البته با انگلیس فاصله داشت و نمی‎توانست بیهوده دست به کار عجیب و غریبی بزند. به نظر من ایران با کی‌روش تیم خوبی را روانه قطر کرده و در بضاعت خودش تیم خوبی است. برای کی‌روش آرزوی موفقیت دارم. او مرد خوب و با وجدانی است و دوست دارد کارش را به نحو احسن انجام بدهد.

آیا بعد از بازی با رونالدو مصاحبه کردید؟

بله همکارم در قطر با او اختصاصی گرفته بود، او قول داده بود که بعد از بازی از طریق آبولا به عنوان یک روزنامه ملی ورزشی با مردم حرف بزند. خوشحال بود و البته کمی عم عصبی به نظر می‌رسید. ویراش متن مصاحبه او با من بود. مشخص بود که نگران بازی‌های آینده است اما تلاش می‌کرد به بازیکنان امید بدهد و به مردم پرتغال انرژی خوبی هدیه بدهد. اوضاع خوب است و رونالدو باید استراحت کند تا برای بازی‌های مهم بعدی آمده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس