کد خبر 1439444
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۹/۰۴؛ ورود سامانه بارشی به کشور/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش باران و باران در شمال غرب و غرب خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از خوزستان،‌ غرب اصفهان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های ایلام، کرمانشاه،‌ غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. فردا شنبه ۵ آذرماه بارش‌های در این مناطق ادامه دارد و یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز بارش پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. روز دوشنبه بارش در سواحل شمالی تشدید شده و در شرق اردبیل و شمال خراسان شمالی بارش پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه هفته آینده در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های مازندران،‌گیلان و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پیش بینی می‌شود. طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف است.

یکشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی دما ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج است. همچنین از اواخر وقت یکشنبه آینده تا بعدازظهر سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری در روز و ابری به‌تدریج ابری همراه با غبار محلی و احتمال بارش پراکنده باران در شب پیش بینی شده است. احتمال بارش باران در پایتخت طی امشب ۵۹ درصد است.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو و آلودگی هوا

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

منطقه اثر: کرج و تهران

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 0
    هروقت سازمان هواشناسی خیلی شلوغش میکنه هیچ اتفاقی رخ نمیده!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس