پلیس آمریکا ربات های قاتل را استخدام می کند

دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو آمریکا به دنبال تاییدیه قانونی است که به افسران اجازه می دهد از ربات ها برای کشتن مظنونین استفاده کنند.

به گزارش مشرق، این بخشی از سیاست پیشنهادی پلیس سانفرانسیسکو است تا از ۱۲ ربات فقط در موارد مرگبار که خطری جان شهروندان و افسران را تهدید می کند، استفاده شود.

در پیش نویس این سیاست شیوه استفاده از تسلیحات نظامی سبک توسط دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو توضیح داده شده و قرار است شورای نظارت بر شهر درباره آن رای گیری کنند.

قبلاً برخی از اعضای شورای نظارت بر شهر این پیشنهاد را رد کرده بودند. آرون پسکین رئیس کمیته قوانین هیئت نظارت، قبلاً با اعلام این جمله که «نباید از ربات ها به عنوان نیروی اجبار علیه هیچ فردی استفاده کرد»، سعی در کاهش دامنه این سیاست داشت.

دپارتمان پلیس در پیش نویس بعدی پیشنهاد، متن را طوری تنظیم کرد که قدرت و نظارت خود برای استفاده از نیروی کشنده روبات ها را نشان می داد. در بخشی از پیشنهاد آمده است: ربات ها فقط به عنوان یک گزینه مرگبار و هنگامی استفاده می شوند که خطری آنی جان مردم یا افسران پلیس را تهدید می کند که فراتر از هر یک از گزینه های اجرایی در اختیار نیروی پلیس سانفرانسیسکو برای مقابله با آن باشد. همچنین اهمیت زیادی دارد که افسران پلیس هنگام برخورد با فرد که به سلاحی غیر از اسلحه گرم مسلح است، به طور متناسب با شرایط تصمیم گیری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس