یک‌سوم توپخانه‌های هویتزر ارسالیِ غرب به اوکراین بلااستفاده‌اند

نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین دائما از کار افتاده یا در جنگ آسیب می‌بینند و این موضوع به مشکلی بزرگ برای پنتاگون بدل شده است!

به گزارش مشرق، نیویورک‌تایمز به نقل از منابع موثق با اشاره به از کار افتادن دائمی تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین، نوشت که وزارت دفاع آمریکا برای تعمیر تسلیحات معیوب، در امتداد مرز لهستان، یک تعمیرگاه دایر کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی، یک سوم ۳۵۰ توپخانه‌های «هویتزر» ارسالی از غرب به اوکراین، از کار افتاده و بلااستفاده هستند.

این توپخانه‌ها یا به دلیل مصرف بیش از حد در درازمدت، مستهلک شده یا به علت آسیب شدید در جریان جنگ، قابل تعمیر نیستند. مسئولیت تعمیر این تجهیزات به یکی از اولویت‌های فرماندهی واحد اروپایی پنتاگون بدل شده و بر اساس گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا یک تعمیرگاه را در لهستان مستقر کرده است.

در ادامه این گزارش اضافه شده که اقدامات در راستای تعمیر ادوات جنگی، در ماه‌های اخیر آغاز شده اما مقامات آمریکایی، شرایط سلاح‌های اوکراین را به دقت زیر نظر دارند.

واحد تعمیر دایر شده در لهستان، به طور معمول لوله‌های آسیب‌دیده توپخانه‌های هویتزر را تعویض می‌کنند و به نوشته این نشریه، مقامات اوکراین از متحدان غربی خود خواسته‌اند تا برای انتقال سریع ادوات تعمیرشده به میدان جنگ، در نزدیکی خطوط مقدم جنگ، برای آنها کلاس آموزشی برگزار کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیروز (جمعه) مدعی شد که این ائتلاف نظامی هیچ فعالیتی را در داخل اوکراین انجام نداده و بر همین اساس، ناتو یکی از طرف‌های جنگ نیست. با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که کمک نظامی غرب به اوکراین، این بلوک را عملاً به مشارکت‌کننده در جنگ تبدیل می‌کند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای غربی با ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به ارزش میلیاردها دلار، از کی‌یف حمایت کرده‌اند. آمریکا که عمده حامی اوکراین محسوب می‌شود، از آغاز جنگ بیش از ۱۹ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس