سازمان ملل متحد اصالت ویدئوهای قتل اسرای روس را تایید کرد

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد ویدئوهایی که در آن قتل اسرای روس به تصویر کشیده شده، به نظر موثق هستند.

به گزارش مشرق، ولکر تورک، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که ویدئوهایی که به نظر می‌رسد در آن سربازان روس به دست نیروهای اوکراینی به قتل می‌رسند، ظاهرا موثق است.

فیلم منتشر شده متشکل از دو کلیپ متصل در یک ویدئو، هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد. در این ویدئو، چندین سرباز غیرمسلح روس توسط نیروهای اوکراینی محاصره شده و به روی آنها آتش گشوده می‌شود.

تورک در نشستی مطبوعاتی گفت: هیئت نظارتی ما در اوکراین، تحلیل و ارزیابی اولیه را انجام داده که نشان می‌دهد این ویدئوهایِ حاوی محتوایی آزاردهنده، تا حد زیادی موثق هستند. این ارزیابی، لزوم تحقیقات مستقل و جامع جنایی برای کمک به پی بردن به حقیقت ماجرا را برجسته کرده است.

وی تایید کرد که اوکراین تحقیقات خود را آغاز کرده و از کی‌یف خواست تا از اینکه تحقیقات مذکور به طور مستقل، بیطرفانه، جامع، شفاف، سریع و موثر انجام شود، اطمینان حاصل کند.

کمیسر سازمان ملل همچنین از دو طرف خواست تا «برای نیروهای خود دستورالعملی شفاف مبنی بر عدم تلافی و انتقام علیه اسرای جنگی» صادر کنند. وی همچنین از آنها خواست تا به ارتش متبوع خود یادآوری کنند که «اعدام خودسرانه» اسرا، جنایت جنگی است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه این ویدئوها را مدرکی دال بر «قتل عامدانه و هدفمند» سربازان توصیف کرد و شورای حقوق بشری ریاست جمهوری روسیه نیز این واقعه را «جنایت مستدل و فاحش» خواند.

کی‌یف متعهد شده که درباره این حادثه تحقیق کند اما اولگا اسفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین هفته گذشته مدعی شد که قتل عامدانه در این ویدئو «خیلی غیرمحتمل» بوده و دادستان کل اوکراین نیز سربازان روس غیرمسلح را به «تظاهر به تسلیم شدن برای شبیخون زدن» متهم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    این ننگ تا ابد بر پیشانی زلنسکی می مونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس