همه عاملان و قاتلان اسرای روسیه مجازات خواهند شد

پس از انتشار تصاویر قتل اسرای جنگی روسیه توسط نیروهای اوکراینی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که همه عاملان این جنایت شناسایی و مجازات خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد همه کسانی که در قتل اسرای جنگی روسیه نقش دارند، شناسایی و مجازات خواهند شد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت وزارت خارجه روسیه دراین‌باره نوشت: همه مهاجمان و کسانی که در این جنایت نقش داشتند شناسایی خواهند شد و آن‌گونه که مستحقش هستند، مجازات خواهند شد. هیچکس نمی‌تواند از قصاص و مجازات بگریزد.

زاخارووا در بخش دیگری از این بیانیه ضمن درخواست از سازمان‌های بین‌المللی برای محکومیت این «جنایت شنیع» و انجام تحقیقات دراین‌‎باره افزود: ما تاکنون بارها توجه جامعه بین‌الملل را به نگرش ظالمانه و غیرانسانی طرف اوکراینی به نظامیان زندانی روسیه جلب کرده‌ایم. نیروهای ارتش اوکراین معمولاً از شکنجه‌ها و جنایت‌ها و قتل‌های خود فیلمبرداری و منتشر می‌کنند.

امروز تصاویری از شکنجه و به‌رگباربستن ۱۰ نظامی ارتش روسیه در شهرکی در جمهوری خلق دونتسک که اخیراً به کنترل نیروهای اوکراینی درآمده، منتشر شد. وزارت دفاع روسیه صحت این تصاویر و فیلم‌ها را تأیید کرد.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰ نظامی روس با بی‌رحمی تمام با شکنجه و شلیک نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند. زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) و سرسپردگانش باید در برابر دادگاه تاریخ پاسخگو باشند، بابت شکنجه روس‌ها و اوکراینی‌ها و قتل اسرای جنگی.

در بخشی دیگر از این بیانیه تأکید شده که «قتل عمدی و روشمند بیش از ۱۰ نظامیِ اسیر روس با شلیک گلوله به سر توسط عناصر منحطِ نیروهای مسلح اوکراین را نمی‌توان «استثنایی غم‌انگیز» در برابر پیشینه ادعایی رژیم کی‌یف به رعایت حقوق اسرای جنگی، ارائه کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه «قتل وحشیانه اسرای جنگی روسیه نخستین و تنهاترین جرایم جنگی نیست، بلکه رویه عادی نیروهای مسلح اوکراین است که رژیم کی‌یف نیز فعالانه از آن دفاع می‌کند و حامیان غربی آن نیز توجهی به آن ندارند.

«والری فادیِف»، رئیس شورای حقوق بشر روسیه هم تأکید کرده که ویدئوی شکنجه و قتل اسرای جنگی روسیه را برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌کند و خواستار تحقیق درباره این جنایت جنگی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس