آشنایی با سومین حریف ایران در جام جهانی| آمریکا؛ خطرناک در کناره‌ها با 4 شگفت‌انگیز

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی باید با آمریکایی روبه‌رو شود که در کناره‌ها قدرتمند است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ به مصاف آمریکا رفت و توانست به برتری ۲ بر یک دست یابد. البته از لحاظ کیفی، تیم ملی آمریکا نسبت به ۲۴ سال گذشته تفاوت زیادی کرده و توانسته سطح خود را بالاتر ببرد.

آمریکا؛ خطرناک در کناره‌ها با ۴ شگفت‌انگیز

تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و نتوانست به آن دوره صعود کند. در این دوره نیز در رقابتی سخت با کاستاریکا توانست به رده سوم دست یابد و به صورت مستقیم بعد از کانادا و مکزیک به قطر راه یابد.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ در نقش راهنمای کی‌روش

از ۱۴ بازی مرحله مقدماتی، تیم ملی آمریکا به ۷ برد رسید، ۴ بار به تساوی رضایت داد و ۳ بار نیز مقابل کاستاریکا، کانادا و پاناما باخت را تجربه کرد.

سبک بازی گرگ برهالتر پس از مدتی با تکیه بر وینگرها پیشرفت کرد و حضور بازیکنانی چون «آنتونی رابینسون» و «سرجینیو دست» باعث شد تا آمریکا بتواند در فاز تهاجمی قدرتمند عمل کند.

در خط میانی نیز برهالتر قصد داشت با حضور کریستین پولیسیچ، برندن آرونسون، وستون مک‌کنی و تیم‌ وه‌آ کناره‌ها را تغذیه و از گوشه‌ها برای موقعیت‌سازی تلاش کند.

قدرت تیم ملی آمریکا وابسته به وینگ‌بک‌هایش است. از پولیسیچ، مک‌کنی، ارونسون و وه‌آ بگذریم، بازیکنی مثل جیووانی رینا که در دورتموند نمایش مثبتی داشته، بسیار خطرناک خواهد بود. سرعت، تکنیک و انرژی این بازیکنان قطعا برای تیم‌های حریف مشکل ایجاد خواهند کرد و تیم ملی کشورمان نیز باید حواسش به این ۴ بازیکن باشد.

نقطه ضعف آمریکایی‌ها در پست دفاع مرکزی و نوک خط حمله است. ریکاردو پپی که در تیم خرونینخن عملکرد خوبی داشت با دستور برهالتر از حضور در لیست تیم ملی آمریکا جا ماند و حالا این تیم بازیکنانی مثل ژسوس فریرا و جاش سرجانت را در اختیار دارد. فریرا آمار ضعیفی دارد و باید دید چه اتفاقی برای تیم ملی آمریکا در خط حمله رخ خواهد داد.

کریستین پولیسیچ، ستاره اصلی و سلاح بزرگ آمریکا به شمار می‌رود. این بازیکن قدرت تکنیکی بالایی دارد و می‌تواند با زدن ضربات آزاد و قدرت شوت‌زنی خود باعث گلزنی تیمش شود.

البته مصدومیت‌های اخیر پولیسیچ باعث شد تا او نه در چلسی و نه در آمریکا نمایش قابل قبولی داشته باشد ولی کیفیت این بازیکن نشان داده که اگر در روز خوبش قرار داشته باشد، می‌تواند برای هر تیمی دردسر ایجاد سازد.

ترکیب احتمالی آمریکا:

دروازه‌بان: شین جانسون

مدافعان: دست، زیمرمان، لانگ، رابینسون

هافبک‌ها: وستون مک‌کنی، تایلر آدامز، یونس موسی

مهاجمان: تیموتی وه‌آ، خسوس فریرا، پولیسیچ

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    6 0
    زنده باد ایران عزیز من تا پای جان برای ایران
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      4 0
      انشااله سربلندی جمهوری اسلامی ایران راخواهیم دید،همه باهم برای جمهوری اسلامی ایران.
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    ترکیب سید حسین حسینی سید مجید حسینی پور علی گنجی میلاد محمدی رامین رضاییان احمد نور و عزت اللهی و وحید امیری و علی قلی و طارمی و کریم انصاری فرد در زمین باشه آمریکا را شکست می دهیم این تیم دشمن حربی ما
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    ترکیب سید حسین حسینی سید مجید حسینی پور علی گنجی میلاد محمدی رامین رضاییان احمد نور و عزت اللهی و وحید امیری و علی قلی و طارمی و کریم انصاری فرد در زمین باشه آمریکا را شکست می دهیم این تیم دشمن حربی ما
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    جانم سید حسین حسینی که ولزی ها را دماغ سوخته کرد. زنده باد ایران که ولز رو سوراخ سوراخ کرد. چظوی گرت بیل خخخ بعد از چطوری کریس علی بیرو
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 1
    اگر بچه‌های ما همونی باشند که در مقابل ولز بودند آمریکا هم چیزی نیست الکی جو نیایید!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 2
    ایران 4 آمریکا 0
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 0
      ای بی شرف بی وطن کاسه لیس آمریکای ملعون که دلار های نجس اونا به دهن کثیفت مزه کرده
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 0
      سه شنبه شب معلوم میشه که چطوری آمریکا را آبکش می کنیم که تا ابد وقتی نام ایران را بشنوند خودشان را خیس کنند
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 0
      تف به شرف نداشته ات بی شرف
    • سید IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      آخ که اگه بشه چی میشه. طارمی هم هتریک کنه
  • سلام بر شما IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    آمریکا میتونه ایران رو ببره... ستارگان زیادی داره از چلسی و غیره...چیزی از انگلستان کم ندارن و نشون هم دادن این رو...حتی ولز هم با پنالتی از شکست گریخت....به شخصه آرزوی تساوی گرفتن دارم ازشون...ولی به فکر بردن آمریکا نباید بود ...چون فوق‌العاده تیم خوب و جم و جور و سریعی دارن
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    آمریکا در دفاع ضعیغه دلیل گل نخوردنشون از انگلیسی ها ، تبانی بود هر کی ۲ تا فوتبال هم تو عمرش دیده باشه اون تبانی را به شکل واضحی دیده جوری شل بازی کردند که آمریکایی ها از دقیقه ۸۰ شروع به خارج کردن بازیکنان اصلی خود کردند ! و خط حمله فرصت طلب و قدرتمندی داریم ، آمریکا یک تمام کننده خوب هم ندارد یعنی توپو خوب جلو می یارن اما نمی تونن از فرصت هاشون بهره ببرن اگر در دفاع متمرکز باشیم پولشیچ را منطقه ایی بگیریم اجازه شوت بهش ندیم و در راست و چپ با پوشش ۲ نفره ، موسی و وه آ را از کار بندازیم حتی توان برد پرگل هم داریم نکته اینکه ما با یک مساوی هم صعود می کنیم و اونی که باید حمله کنه آمریکاست ما اصلا نیازی به یورش همه جانبه به سمت دروازه آمریکا نداریم و در آخر یادمون باشه این تیم همین اواخر از ژاپن و عربستان خورد زیاد گندشون نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس