تلاش آمریکا و روسیه برای جلوگیری از عملیات زمینی ترکیه در سوریه

به دنبال تهدیدهای اخیر ترکیه برای تشدید حملات به شمال سوریه، رسانه کویتی از تلاش جداگانه آمریکا و روسیه برای جلوگیری از عملیات زمینی آنکارا خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کویتی «الانباء» خبر داد، با تشدید تهدیدهای ترکیه برای آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه، گزارش‌هایی از تلاش‌های جداگانه روسیه و آمریکا برای منصرف کردن آنکارا از عملی کردن این تهدید منتشر شده است.

«نیکلاس گرنجر» فرستاده آمریکا، ابتکار واشنگتن را برای تشدید تنش میان نیروهای کرد و ترکیه را هدایت می‌کند تا مانع از عملیات زمینی ترکیه شود که گفته می‌شود «عین العرب» (کوبانی)، منبج و تل رفعت را در بر خواهد گرفت.

مذاکراتی نیز میان یک هیات از وزارت خارجه آمریکا و سرکرده «قسد» (نیروهای دموکرات سوریه) برای یافتن فرمولی از تفاهم مورد قبول همه طرف‌ها در این راستا در جریان است.

همزمان روسیه پیشنهاد داده است نیروهای لشگر پنجم سوریه در مناطق نوار مرزی مستقر شود و سایر نیروهای وابسته به دمشق باز گردند اما این پیشنهاد با مخالفت قسد همراه شده و انها مدعی شده‌اند که آماده رویاروی با حمله زمینی ترکیه است.

ترکیه هم شروط خود برای عدم عملیات نظامی را به واشنگتن اعلام کرده که مهم ترین آن عقب نشینی قسد از نوار مرزی تا عمق ۳۰ کیلومتری، اخراج عناصر پ ک ک از منطقه، توقف حمایت آمریکا از قسد، انحلال نهادهای خودمختاری خودمختار و اسقرار نهادهای دیدبانی ترکیه در امتداد نوار مرزی است.

بنا بر گزارش روزنامه الانباء، کردها، مخالفت خودشار ا با این شروط ابراز داشته و آنها را «ناتوان کننده، غیرقابل تطبیق و مناقشه» دانشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 3
    اگر تروریستهای کورد در عراق و سوریه آز بین بروند دست آمریکا از منطقه کمی کوتاه تر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس