کد خبر 1440521
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
گمرک

سخنگوی گمرک ایران گفت: در ۸ ماهه نخست امسال تجارت خارجی ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد که توانست به رقم ۶۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار برسد.

به گزارش مشرق، سید مرتضی عمادی، سخنگوی گمرک ایران گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری تجارت خارجی کشور ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و به رقم ۶۹ میلیارد و ۴۸۴ دلار رسید. از این رقم ۳۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار به واردات اختصاص پیدا کرد و باقی مربوط به صادرات کالا است.

وی در خصوص تغییرات ارزش صادرات و واردات کشور در ۸ ماهه سال جاری گفت: در این مدت ارزش صادرات غیرنفتی ۴.۴۴ درصد و ارزش واردات ۱۵.۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بازار، عمادی افزود: در ۸ ماهه سال جاری میزان وزنی صادرات غیر نفتی ۷۰ میلیون و ۴۰۲ هزارتن بوده که حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است و میزان وزنی واردات ۲۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تن بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴۴ درصد کاهش یافت.

سخنگوی گمرک در خصوص اقلام عمده صادرات غیر نفتی در ۸ ماهه امسال اظهار داشت: پروپان مایع شده، متانول، بوتان مایع شده، پلی اتیلن، قیر نفت، اوره، گاز طبیعی مایع شده، شمش از آهن و فولاد و روغن‌های سبک، عمده‌ترین کالاهای صادراتی در این مدت را به خود اختصاص دادند.

عمادی گفت: ۵ کشور عمده مقصد صادرات در ۸ ماهه امسال به چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و هند، اختصاص داشت.

وی در خصوص عمده اقلام وارداتی گفت: اقلام عمده وارداتی در ۸ ماهه سال جاری شامل ذرت دامی، برنج، گندم، دانه سویا، روغن دانه آفتابگردان، گوشی تلفن همراه، کنجاله و شکر تصفیه نشده، بوده است.

به گفته وی کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و آلمان ۵ کشور عمده مبدا واردات در ۸ ماهه سال جاری بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    منفی یا مثبت ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 1
    آلمان ضدایرانی را از مبدا واردات حذف کنید مگر تحریم‌ها را بردارند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 1
    آلمان ضدایرانی را از مبدا واردات حذف کنید مگر تحریم‌ها را بردارند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 3
    مهم ترین علت تورم همین تر از تجاری منفی است
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 1
    مشرق به عنوان یک رسانه اصولگرا و حامی دولت چنین فاجعه ای رو بیان میکند خدا میداند عمق فاجعه چقدر بیشتر از این حرفها است .خدا رحم کنه به ایران و مردم مستضعف این کشور
  • GB ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 2
    آخه این آمار قلابی رو کی باور میکنه. دولت آقای رئیسی همچنان رویه فسادزای پول چاپ کردن و قیمت‌گذاری و اخلال در بازار رو ادامه میده. آقای رئیسی به مردم اعتماد کن اونها به شما رأی دادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس