نگاهی به بازی‌های روز نهم جام‌جهانی

بازی‌های دیروز جام‌جهانی با قطعی شدن صعود برزیل و پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی همراه بود.

به گزارش مشرق، دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی دیشب با برگزاری بازی‌های ۲ گروه باقی مانده به پایان رسید که تنها سه تیم فرانسه، برزیل و پرتغال توانستند صعود زودهنگامی داشته باشند و تکلیف ۱۳ تیم باقی مانده مرحله یک هشتم نهایی به دور پایانی گروهی کشیده شد.

برزیل بار صعود را بست

با پایان بازی‌های دور دوم گروه G، تکلیف یکی از ۲ تیم صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شد و تیم برزیل توانست پس از فرانسه دومین تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی لقب بگیرد.

سلسائو پس از برد ۲ بر صفر صربستان در بازی اول، دیشب در دومین بازی به مصاف سوئیس رفت، مسابقه‌ای که مانند بازی اول، شاگردان تیته با وجود برتری نسبی، برای رسیدن به گل ۸۳ دقیقه انتظار کشیدند و در نهایت با ضربه کاسیمیرو، دومین بردشان را به دست آوردند و صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کردند. آن هم در شرایطی که سوئیس پس از برد دور اول مقابل کامرون، اگر چه در دومین دیدار مقابل برزیل باخت اما شاگردان مورات یاکین نمایش قابل احترامی داشتند و با وجود شکست، همچنان شانس‌ صعود به مرحله حذفی را دارند و مصاف‌شان با صربستان می‌تواند جنگ صعود به عنوان تیم دوم باشد.

نگاهی به بازی‌های روز نهم جام‌جهانی +عکس

در دیگر بازی این‌ گروه، صربستان و کامرون در یک بازی پرگل به تساوی ۳-۳ رضایت دادند، آن هم در مسابقه‌ای که کامرونی‌ها یک روز عجیب را تجربه کردند، یک بر صفر پیش افتادند اما در ادامه با دریافت ۳ گل تا آستانه باخت رفتند اما با یک کامبک، ۲گل عقب افتاده را جبران کردند تا شاگردان ریگوبرت سانگ در نهایت با ثبت یک تساوی پر گل، اولین امتیازشان را پس از باخت دور اول به سوییس، در جام ‌جهانی کسب کنند.

نگاهی به بازی‌های روز نهم جام‌جهانی +عکس

در پایان دور دوم در گروه G، تیم برزیل با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است، سوئیس با ۳ امتیاز، کامرون و صربستان هم با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

شب پرتغالی

بازی‌های دیروز تکلیف یکی دیگر از تیم‌های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی را هم مشخص کرد و از گروه H پرتغال توانست یکی از ۱۶ تیم مرحله پایانی لقب بگیرد.

پرتغال که در دور اول توانسته بود غنا را ۳ بر ۲ شکست دهد، در دومین بازی هم دیشب اروگوئه را با دو گل از پیش رو برداشت تا با ۶ امتیاز، سومین تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی باشد.

ادامه درخشش کریستین رونالدو که گل اول را به اروگوئه زد، در کنار نمایش فوق‌العاده برونو فرناندز که علاوه بر زدن گل دوم، پاس گل رونالدو را هم ارسال کرد، شاگردان فرناندو سانتوس را در قامت یک مدعی در جام ۲۲ نشانده است.

نگاهی به بازی‌های روز نهم جام‌جهانی +عکس

اروگوئه هم پس از تساوی بدون گل با کره، با شکست مقابل پرتغال یک امتیازی باقی ماند تا مصاف شاگردان دیگو آلونسو با غنا در روز سوم و پایانی یک جنگ تمام عیار برای صعود باشد.

در دیگر بازی دیروز گروه H، غنا و کره‌جنوبی با هم روبرو شدند، مسابقه‌ای که جذاب از آب درآمد و شاگردان پائولو بنتو با وجود اینکه توپ و میدان بیشتری را نسبت به حریف آفریقایی‌شان در اختیار داشتند اما اسیر ضدحملات شاگردان «اتو ادو» شدند و ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کردند تا با توجه به تساوی روز اول مقابل اروگوئه یک امتیازی باقی بمانند و شانس صعودشان به حداقل برسد.

نگاهی به بازی‌های روز نهم جام‌جهانی +عکس

غنا اما با این برد، باخت دور اول مقابل پرتغال را جبران کرد و با کسب این سه امتیاز، امیدهایش برای صعود زنده شد.

در پایان دور دوم گروه H، پرتغال با ۶ امتیاز صدرنشین است، غنا با ۳ امتیاز در رده دوم‌ قرار دارد و کره‌جنوبی و اروگوئه هم با یک امتیاز، تیم سوم و چهارم جدول هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس