کد خبر 1440894
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
واکسن

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ثبت رکورد جهانی تزریق روزانه واکسن کووید۱۹ نسبت به کل جمعیت در ایران بیان داشت: از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت بهداشت، حسین فرشیدی در اولین جلسه مشترک معاونان، مشاوران و مدیران حوزه ستادی و روسای سازمان های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم» که در سالن همایش های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۹ کانکس مورد نیاز برای تکمیل واحدهای عشایری و فضای مورد نیاز در زمان بحران تامین شده است.

وی با اعلام پوشش جمعیتی ۳۴ میلیونی روستایی و عشایری برنامه پزشک خانواده در کشور، افزود: مقدمات لازم برای اجرای این برنامه در کل کشور بر اساس دستورالعمل ۰۳ در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ثبت رکورد جهانی تزریق روزانه واکسن کووید۱۹ نسبت به کل جمعیت در اوایل شهریور ۱۴۰۰ در ایران، بیان داشت: از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز و از ابتدای برنامه واکسیناسیون ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است.

فرشیدی یادآور شد: دریافت، نگهداری و توزیع ۲۱۳ میلیون دز از ۱۰ نوع واکسن کووید۱۹ به شکل ۲۴ ساعته و فعال سازی ۲۹ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی در جهت استمرار واکسیناسیون کرونا از دیگر برنامه های واکسیناسیون سراسری کووید۱۹ در کشور بوده است.

وی اقدامات درمانی در خصوص بیماری های قابل انتقال بین انسان وحیوان در مراکز بهداشتی کشور را چنین برشمرد: درمان حیوان گزیدگی ۲۶۱ هزار ۶۷۸ مورد، تشخیص و درمان تب مالت ۲۰هزار و ۴۹۰مورد، تشخیص و درمان سالک ۱۶ هزار و ۳۰۷ مورد، شناسایی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ۱۳ مورد، درمان و مراقبت عقرب زدگی ۴۲ هزار و ۳۶۵ مورد و درمان و مراقبت مارگزیدگی ۶ هزار و ۲۴۸ مورد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از درمان ۲ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C به صورت رایگان در مراکز بهداشتی خبر داد و بیان داشت: تاکنون ۶۰ واحد مشاوره هپاتیت با رویکرد بیماریابی فعال در کشور راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزانه IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 0
    چه بر سر مردم اين مملكت با دستورات سازمان بهداشت جهاني آورديد خدا مي داند و بس.
  • آنتی ماسون IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 0
    کلا رکوردهای گلوبالیستی توی ایران بهتر از همه جای دنیا شکسته میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس