کد خبر 1441066
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت "بازی امشب تیم ملی آمریکا و ایران در جام جهانی، یک مسابقه ورزشی است و جنبه سیاسی ندارد".

پیش از وی، الینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد در صفحه توییتر نوشته بود "امشب مسابقه بزرگی است؛ تیم ملی آمریکا مقابل تیم ملی ایران به میدان خواهد رفت. در حالی که من طرفدار تیم ملی آمریکا هستم، هر یک از تیم ها به خاطر مردم خود و آرزوهای آنان بازی خواهد کرد".

اما رسانه های آمریکایی مامور بودند تا آخرین ساعات، جنگ روانی علیبه تیم ملی ایران را ادامه دهند؛ شاید که از این طریق، تیم ملی آمریکا، عقب ماندگی اش را جبران کند و ضمنا، به امید و اعتماد به نفس ملت ایران هم ضربه بزنند.

وبسایت صدای آمریکا، بر خلاف ادعای بلینکن، مطلبی آمیخته با بلاهت را تحت عنوان "حمایت وزارت خارجه آمریکا از ورزشکاران ایرانی در آستانه رویارویی در جام جهانی" (!) منتشر کرده و نوشت:

"این وزارت، پیش از بازی سه‌شنبه آمریکا مقابل ایران در جام جهانی، با بازیکنان ایرانی که در صحنه بین‌ المللی از خواندن سرود ملی جمهوری اسلامی سر باز زدند، ابراز همبستگی کرد. این وزارت‌ گفت که شانه‌ به‌ شانه ورزشکاران ایرانی که در جریان مسابقه خود با انگلیس از خواندن سرود ملی ایران خودداری کردند، می‌ایستد. این وزارت‌ همچنین اعلام کرد که پس از تهدیدات حکومت برای تنبیه بازیکنان فوتبال، ایران را در هفته‌ های آینده تحت نظر خواهد گرفت. به‌ نظر می‌رسد تهدیدات دولت ایران، که می‌ تواند شامل مجازات‌ های شدید پس از بازگشت بازیکنان فوتبال به این کشور باشد، بر این بازیکنان تاثیرگذار بوده، چرا که آنها در بازی دوم خود مقابل ولز، این سرود را بدون رضایت قلبی خواندند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که از حقوق همه ورزشکاران برای ابراز نظر آزادانه حمایت می‌کند".

این عملیات گل درشت -مثلا برای ایجاد شکاف میان ملت ایران- نشان می دهد که آنها از همدلی تیم ملی ایران در بازی دوم (ولز)، همخوانی سرود ملی، و داشتن روحیه و نشاط بالا که به پیروزی و شادمانی ملت ایران ختم شد، شدیدا ناراحتند.

قطعا با این حجم از خدعه و دغلبازی، باید به جای جایزه FAIR PLAY (بازی جوانمردانه)، مدال "بازی کثیف" را به تیم آمریکا داد. منطقا وقتی یک تیم، خود را در موضع ضعف و ناتوانی می بیند، به جای بازی جوانمردانه و فنی، مرتکب بازی کثیف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بسم الله. لا یغرنک تقلب الذین کفروا فی البلاد متاع قلیل ثم مأواهم جهنم و بئس المهاد آل عمران 196شیطان بزرگ و اذناب ریز و درشت داخلی و خارجی اش در هر حال از قبل باختندو چه از یاس باخت ظاهری چه از غرور برد ظاهری ضعیف تر میشوند و اهل حق در جبهه مقاومت برعکس همینکه اجتماع حول محور حق هستند همراه دست خداوند متعال بوده و دست الهی تنها پیروز تمام میادین است و ید الله مع الجماعة در جهان بینی مادی لذت محور نتیجه طلب هدف وسیله را توجیه میکند و در جهان بینی الهی حق محور تکلیف طلب هر وسیله خودش هدف است و این راهبرد بستر مقاومتها شهادت ها ایثار ها مواسات ها و در یک کلام فرهنگ عاشورایی در بین انسانهای مظلوم در جوامع محروم ایجاد جاذبه ای میکند که موجب اسقاط روزافزون ظالمین در تقابل با جبهه حق مینماید و در مقابله با جبهه مقاومت الهی در هر عرصه ای هر نتیجه ای بگیرند از قبل باخته و انجذاب ام القرای اخلاقی اسلامی شکوفاتر میشود و ازلفت الجنة للمتقین و برزت الجحیم للغاوین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس