.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفته است که کشورش تلاش می کند به آمریکا بفهماند که افزایش مداخله اش در بحران اوکراین، خطرات فزاینده ای در پی دارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز؛ خبرگزاری های روسیه به نقل از ریابکوف افزوده اند که ما نشانه هایی برای آمریکائیان فرستاده ایم که خط مشی اوجگیری تنش ها و تعمیق مداخله در این درگیری، پیامدهای خطیری به دنبال دارد. هیچ گفتگو و تماسی میان واشنگتن و مسکو برقرار نیست، اما ۲ طرف گاهی نشانه هایی مبادله می کنند.

وی از هرگونه تماس از طریق خط اضطراری میان ارتش های ۲ کشور که از هنگام آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین برقرار شده، اظهار ناآگاهی کرد و گفت که ما با ایالات متحده به علت اختلاف بنیادین در مواضعمان در باره اوکراین، مذاکره ای نداشته ایم.

یک مقام آمریکا روز سه شنبه به رویترز گفت که از این خط تماس برای پرهیز از درگیری میان ارتش های روسیه و آمریکا، از هنگام آغاز این جنگ یک بار استفاده شده است.

مسکو بارها گلایه کرده که حمایت نظامی غرب از اوکراین این درگیری را که اکنون در دهمین ماه خود است، طولانی تر می کند و خطر رویارویی مستقیم احتمالی میان روسیه و غرب را به دنبال دارد.

کی یف و غرب، روسیه را در اوج گیری بیشتر تنش ها در پی حمله مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، ادامه اشغال خاک اوکراین و تهدیدهای تلویحی هسته ای، مقصر می دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ ریابکوف همچنین گفته است که مسکو چاره ای جز لغو مذاکرات "نیواستارت" در قاهره در باره محدودکردن جنگ افزارهای هسته ای با آمریکا نداشته و این تصمیم در سطح سیاسی روسیه گرفته شده است. واشنگتن قصد داشته تنها در باره از سرگیری بازرسی ها گفتگو کند، در حالی که مسکو اولویت های دیگری در نظر داشته است.

ایالات متحده و غرب با توجه به اشاره های تلویحی چند باره ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به آمادگی برای کاربرد جنگ افزارهای هسته ای، مسکو را به باجگیری هسته ای در دوره جنگ ۹ ماهه اوکراین متهم کرده اند.

اما مسکو با تکذیب تهدید به حمله اتمی به اوکراین، غرب را به مسئولیت داشتن در اوج گیری لفاظی ها در باره کاربرد جنگ افزارهای هسته ای در حاشیه این درگیری، متهم کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس