کد خبر 1441553
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
فریادشیران: باخت مقابل آمریکا مزد ترس‌مان بود/ برای آینده برنامه‌ریزی نداریم

پیشکسوت فوتبال گفت: باخت مقابل آمریکا مزد ترس‌مان بود که از ظرفیت‌های فوتبالیست‌های‌مان بهره نبردیم.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران درباره باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در سومین دیدار مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: تیم آمریکا نفرات خوبی دارد که اکثر بازیکنان‌شان در تیم‌های بزرگ اروپا بازی می‌کنند. کادر فنی آمریکا آنالیز بسیار خوبی از روش بازی تیم ملی داشتند و برای تمام لحظات بازی برنامه‌ریزی داشتند. آمریکا مقابل ایران بسیار سرعتی بازی کرد و سرعت بالایی در انتقال توپ داشت.

وی افزود: تمام بازیکنان‌ آمریکا در تمام خطوط نزدیک به هم و رو به جلو بودند و با دفاع منظم توانستند به نتیجه دلخواه‌شان دست پیدا کنند. آمریکا تیم جوانی را به جام جهانی ۲۰۲۲ آورد، چون برای آینده برنامه دارد، آنها به همراه کانادا و مکزیک میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. به طور حتم این برنامه‌ریزی با افرادی فنی دسترس‌تر خواهد بود و درصد موفقیتش زیادتر می‌شود.

*عدم صعود به مرحله حذفی قابل پیش‌بینی بود

کارشناس فوتبال در مورد حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: با اینکه آرزوی قلبی همه پیشکسوتان موفقیت فوتبال ایران است و همیشه تیم ملی مورد حمایت آنهاست، اما پیش‌بینی عدم صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها کار آنچنان سختی نبود. با توجه به وجود مشکلاتی نظیر عدم زیرساخت مناسب، نداشتن امکانات و آکادمی برای رده سنی پایه، دلیل اصلی این گونه ناکامی‌ها بزرگ است.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: در رأس تمام اینها در ایجاد فضای پیشرفت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، وزارت ورزش و جوانان مسئول است، اما با انتخابات اشتباه، باعث ناکامی تیم‌های ورزشی کشورمان در میادین بین‌المللی و حساس می‌شویم. با انتخاب‌های اشتباه هیچ کس روند طبیعی و عادی خودش را طی نمی‌کند، در نتیجه به سرانجام نمی‌رسد. آدم‌های که شایستگی دارند در جایگاه اصلی‌شان نیستند و نخستین اشتباه، اشتباهات بزرگتر را به ارمغان خواهد آورد.

*هرگاه ترسو بودیم، باختیم

فریادشیران درباره کیفیت تیم فوتبال آمریکا مقابل ایران تصریح کرد: آمریکا پاس‌های کم اشتباهی داشت و نظم خوبی در بین خطوطش به وجود آورد بود. سرجینو دست بازیکن سمت راست آمریکا هر کاری که خواست برابر ایران انجام داد و کسی جلودارش نبود. نقطه ضعف تیم ملی سمت چپش بود که از همین جا آسیب دید. سرجینو دست از سمت چپ ایران پاس گل را با ضربه سر به پولیشیچ داد. اگر آنها با دقت‌تر بودند و بازیکنان اصلی‌شان بیرون نمی‌رفتند، مطمئناً چند گل‌دیگر هم می‌خوردیم.

کارشناس فوتبال در مورد نقطه ضعف تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: بازیکنان فوتبال ایران از قابلیت‌های زیادی برخوردارند که وقتی از این قدرت و داشته تکنیکی نفرات‌مان استفاده کردیم، نتیجه گرفته‌ایم. هرگاه ترس را کنار گذاشتیم، به آنچه که خواستیم، دست پیدا کردیم. در همین رقابت‌ها مقابل انگلیس قدرتمند ۲ گل زدیم و ولز را هم ۲ بر صفر شکست دادیم. دستورات کی‌روش غالب بود که اجازه حمله را به بازیکنان نمی‌داد. یکی از همین کارهای محتاطانه کی‌روش، بیرون کشیدن سردار آزمون از بازی بود.

*کی‌روش ترکیب تیم ملی را پیدا نکرد

وی افزود: اگر با همان شیوه همیشگی سیستم کی‌روش یعنی‌ تدافعی بازی می‌کردیم، نتیجه لازم را گرفته بودیم. با یک مساوی می‌توانستیم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم و با عبور از سد آمریکا مردم ایران و کلی از کشورهای اسلامی را خوشحال می‌کردیم.

فریادشیران در پایان درباره علت اصلی حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام‌جهانی خاطرنشان کرد: ترکیب‌های اشتباه کی‌روش در سه بازی جام جهانی عامل اصلی حذف تیم ملی شد. سرمربی تیم ملی در ۳ بازی مهم در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا، از ۳ ترکیب متفاوت بهره برد. روزبه چشمی مقابل ولز یه عنوان یار جانشین وارد زمین می‌شود و بهترین بازیکن زمین می‌شود، اما مقابل آمریکا اصلاً وارد بازی نمی‌شود که نشان دهنده این است که سرمربی تیم ملی ترکیب تیمش را پیدا نکرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    هه خدا جای حق نشسته خودتون قضاوت کنید اگه آمریکا رو برده بودین و برای اولین بار به مرحله بعد رفته بودین چقدر این پیروزی رو تو سر مردم میزدین و جز افتخارات خودتون مصادرش میکردین بنازم دست خدا که بالاترین دست هاست
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    گفتم که این حکمت خدا بود باید این تیم که فقط با رانت و پارتی بازی تشکیل شده می باخت چه رشوه بگیرن چه تهدید بشن چه حتی اگه واقعا نتونن این ها پول افرادی مثل من از بانک و بورس دزدیده و بین خودشان تقسیم می کنند
  • میتی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    وقتی تاج با ده کیلو پرونده میشه رئیس- وقتی یکی از بهترین مربی ها از نظر نتیجه گیری رو میذاریم کنار اونم تنها دو ماه مونده تا بازی ها- وقتی بازیکنایی دعوت میشن و بازی میکنن که کل فصل مصدوم بودن- و وقتی با بازی های رسانه ای خودمون قبل بازی تمرکز بازیکنای خودی رو بهم میزنیم. میشه این
  • عبدالله IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    ترس بیخود و بیهوده باعث شکست تیم ملی در برابر تیم آمریکا شد. همان اشتباهی را که در مقابل تیم انگلیس مرتکب شدیم ، با کمی تغییر درجه ، در بازی با تیم آمریکا هم مرتکب شدیم. مربی ترسو به درد تیم ملی ایران نمی خورد.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    پاتون به توپ خورد اصلاً تو نیمه اول ؟!؟ نیمه دوم اخرای بازی دیگه آمریکا فاز دفاعی گرفته بود که دو بار رفتید سمت دروازه....
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    مشکل کل کشور ما همینه که هیچ چیز سر جای شایسته خود نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس