کد خبر 1441821
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
تعرفه صادراتی ۳ محصول کشاورزی موقتی است

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت گوجه فرنگی زراعی، سیب زمینی و پیاز در بازار، برای تعدیل بازار مصرف کننده عوارض در نظر گرفته شد.

به گزارش مشرق، محسن شیراوند در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در سه محصول گوجه فرنگی زراعی، سیب زمینی و پیاز در بازار و قیمت مصرف کننده شاهد بودیم، برای تعدیل بازار مصرف کننده عوارض در نظر گرفته شد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این عوارض موقتی است و زمانی که قیمت بازار به قیمت متعادل خودش که فاصله قیمتی بین سر مزرعه تا مصرف کننده یک عدد مشخصی است که آنالیزی دارد و از این عدد فراتر نرود این عوارض قطعاً برداشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: عوارض صادراتی یکی از ابزارهای تنظیم بازاری است که کاملاً موقت است یعنی این گونه نیست که ما برای تنظیم بازار بخواهیم بگوییم از شش ماه قبل باید اعلام کنیم، برآوردمان بر این است که نهایتاً یک یا دو هفته این عوارض عملکرد خودش را بر بازار بگذارد.

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم در این برنامه گفت: در رابطه با وضع عوارض صادراتی، ما یکی از موضوعاتی که همیشه به آن توجه داریم بحث ماده ۲۳ قانون احکام دائمی پنج ساله است که آن جا اشاره می‌شود وضع عوارض در رابطه با محصولاتی که به آنها به نوعی یارانه‌ای داده نشده است ممنوع است، یکی هم این که در بودجه ۱۴۰۱ به خاطر تلاطم‌هایی که وجود داشت و موقعی محدودیت‌هایی را برای بازارهای صادراتی ما ایجاد می‌کرد محدودیت‌هایی که برنامه ریزی برای بازار صادرات ما را کلاً دچار مشکل می‌کرد این را در بودجه مجلس پیشنهاد داد و تصویب هم شد این که حداقل شش ماه قبل از این اگر قرار است که محدودیتی هم باشد اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس