واکنش فتح‌الله‌زاده به محرومیت احتمالی استقلالی‌ها از داربی/ مشکل ادامه‌دار محبی

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به حذف تیم ملی از جام جهانی گفت: وقتی بازی با آمریکا را دیدم به من برخورد؛ تیم ملی نباید برای مساوی کردن به مصاف آمریکا می‌رفت.

بعه گزارش مشرق، علی فتح‌الله‌زاده در برنامه‌ای تلویزیونی درباره شکست تیم ملی کشورمان مقابل آمریکا، اظهار داشت: وقتی بازی با آمریکا را دیدم به من برخورد. اولِ بازی آمریکایی‌ها می‌ترسیدند و بااحتیاط بازی می‌کردند؛ اما بعد از ۱۰ دقیقه فهمیدند که بچه‌های ما نمی‌خواهند ببرند پس تاکتیک بازی را عوض کردند و تهاجمی شدند در حالی‌که ۲۴ سال نتوانسته بودند ما را ببرند.

وی افزود: هر تیمی که برای مساوی می‌رود، اغلب می‌بازد. ما نباید برای مساوی کردن به زمین می‌رفتیم. وقتی ترکیب و بازی را دیدم، احساس کردم می‌خواهیم مانع از پیروز شدن آمریکا بشویم. در تفکر ما این نبود که خودمان پیروز شویم.

مدیرعامل استقلال با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد بازی‌های این شکلی منجر به شکست می‌شود، تصریح کرد: تاکتیک، تکنیک و خلاقیت فردی ما در این بازی گم شد. مقابل ولز بازی‌ کردیم که اگر آن را تکرار می‌کردیم آمریکا را هم شکست می‌دادیم. آمریکا خیلی خوب پِرس می‌کرد. هیچ تیمی در جام جهانی به این خوبی پرس نمی‌کند.

فتح‌الله‌زاده یادآور شد: مقابل تیم‌هایی مثل آمریکا که پرس می‌کنند باید با پاس‌های بلند یا نیمه‌بلند این فضا را از آن‌ها بگیریم. ما این کار را نکردیم. ژاپنی‌ها بازی سرعتی را عالی انجام می‌دهند. پرس‌شان هم به‌خاطر بدنسازی خوبشان است. هرچقدر می‌دوند خستگی را نمی‌فهمند. با احساس و تمام وجود بازی می‌کنند. نتیجه‌اش هم می‌شود همین که اتفاق افتاد.

مدیرعامل استقلال افزود: باید آنالیزها و انتقادات ما بر اساس اصول و علم باشد اما اینطور نیست. وقتی در زمان قلعه‌نویی به کره جنوبی در پنالتی باختیم چند کارشناس او را نابود کردند. چرا؟ الان به کجا رسیدیم؟ برنامه‌های تلویزیونی با قلعه نویی چه کار کردند؟ ضمن احترام به کارلوس کی‌روش که مربی بزرگی است، اگر در این جام قلعه‌نویی یا علی دایی را می‌گذاشتیم ۶ گل از انگلیس می‌خوردیم؟ مطمئنم نمی‌خوردیم. چرا به خودی‌ها اعتماد نمی‌کنیم و اعتقاد نداریم؟ این فوتبال را باید خودمان بسازیم. آیا فدراسیون تا به حال گفته فتح‌الله زاده بیا و به کلاس مدیریت فوتبال برو؟ تا به حال جایی رفته‌ام؟

فتح‌الله‌زاده در خصوص بدهی ۲۰۰ میلیاردی استقلال هم گفت: من اصلاً نمی‌دانستم. به بنده گفتند ۳۰۰ میلیارد در حساب باشگاه پول است. اسپانسر هم داریم و شرایط خوب است. وقتی به باشگاه آمدم به مدیر باشگاه گفتم ۵۱ میلیارد بدهی استراماچونی را بدهید. سه بزرگ فوتبال به من گفتند پول در حساب است. یکی هم عضو هیئت‌مدیره ما است. گفتند حاجی پول داریم نگران نباش. مسئول مالی گفت از کجا پول بدهم؟ ما فقط یک ریال در حساب داشتیم. ۳۰۰ میلیارد که رفته هیچ؛ ۱۵۰ میلیارد تومان هم وام گرفته‌اند و دو قسطش را نداده‌ایم.

مدیرعامل استقلال یادآور شد: یک چیزی بگویم شاخ در بیاورید؛ ارسلان مطهری گل پیروزی را در سوپرجام زده و حتی یک ریال هم نگرفته است. او به من می‌گوید پول می‌خواهم. یک ریال هم ندارم. هیچ پولی در باشگاه نیست. مگر قربان‌زاده(رئیس سازمان خصوصی‌سازی) نگفت؟ پول را داده‌اند؛ ولی خرج شده است. همه چیز را سر مدیرعامل قبل نمی‌اندازم. باید تا دو هفته آینده ۲۰۰ میلیارد پول بدهم وگرنه ماجرای استراماچونی تکرار می‌شود. تا آخر فصل ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده‌ایم.

فتح الله زاده با بیان اینکه همه تقصیرات را گردن مصطفی آجورلو(مدیرعامل وقت) نمی‌اندازد، خاطرنشان کرد: می‌گویند تخلف شده است ولی من که نمی‌توانم جلوی هوادار را بگیرم. اینها که هیچ. مسائل خاله‌زنکی انجام می‌شود که مرا اذیت می‌کند. کارت اعتباری سرمربی و مربیان ما را دیروز باطل کرده‌اند. یک آقایی کنار تیم بوده که اینها را داده است. مگر باشگاه صاحب نداشته است؟ سیم کارتهایشان را قطع کرده‌اند. معلوم است دیگر. کمکی که نکرده اند اگر تمام بدهی‌ها را بگویم این سقف روی سر ما می‌ریزد. صبر کردم جام جهانی تمام شود تا با وزیر ورزش جلسه بگذارم. این از عهده یک نفر خارج است. ۳۰۰ میلیارد پول داشتن کجا، ۶۰۰ میلیارد آوار روی سر کجا!؟

وی ادامه داد: از اسپانسر طلبی نداشتیم. از یک بازیکن خارجی و مطالبات کنفدراسیون آسیا یک میلیون دلار است که دسترسی نداریم. محمد محبی طوری قرارداد بسته که در آن پرداخت نقدی نوشته نشده است. باید بانکی پرداخت بشود. ۲۳۰ هزار دلار از یک صرافی قرض کرده‌ام تا پولش را بدهم. آنها می‌گویند ۹۰ هزار دلار آمده است. تحریم هستیم؛ پول نمی‌رود! نمی‌دانیم بقیه پول ما کجاست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مدیر عامل پیشین استقلال مثل اینکه فقط داشته ....‌‌‌. بله
  • ناشناس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    شما فقط برو دنبال زد و بند و آزادی فوتبالیست‌های وطن فروش و تجزیه طلب
  • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ملت فقط منتظرند حقوق بازنشستگی اش که تازه مدیر ارشد هم بوده از ۸ میلیون برسه به ده میلیون یارو می گه ۳۰۰ میلیارد ۶۰۰ میلیارد راستی جناب فتح الله زاده چرا شما هیچ وقت بازنشسته نمی شید راستی شما که این همه بدهی رو دیدید چرا استعفا ندادید راستی .. عمو خودتونید
  • ... IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    همتون از یه قماشید تر زدید تو فوتبال ایران تیم ملی قوی حاصل لیگ قوی هست طوری حرف میزنید انگار علامه دهرید
  • هوشنگ IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خخخخخخخخخخ ما نمی توانیم ما هرگز نمی توانیم ما اصلا نمی توانیم فوتبال پاک و سالم داشته باشیم ایرانی نمی تواند نمی تواند نمی تواند نمی تونه نمی تونه شعار ما می توانیم یک دروغ است
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    نعمت بوقی اگر سرمربی میشد نتیجه تیم ملی بهتر از این میشد تو جام جهانی لازم نبود میلیونها دلتر به کیروش هم داده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس