اتحادیه اروپا ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد

در ادامه کمک‌های نظامی و مالی اروپا به اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد نخستین گروه از نظامیان اوکراینی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود در لهستان هستند.

به گزارش مشرق، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توییتر خود اعلام کرد به عنوان بخشی از «مأموریت کمک‌رسانی اتحادیه اروپا به اوکراین»، هم‌اکنون بیش از هزار نظامی اوکراینی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در لهستان هستند.

وی دراین‌باره افزود این هیئت آموزش‌های مورد نیاز را به نظامیان اوکراین خواهد داد و برای تجهیزات آموزشی نزدیک به ۱۶ میلیون دلار هزینه کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، جوزف بورل روز جمعه از مرکز آموزش اتحادیه اروپا در لهستان بازدید کرد و با نخستین گروه از نظامیان اوکراینی که در این مرکز در حال آموزش هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در اواسط ماه نوامبر (ماه پیش)، شورای اتحادیه اروپا راه‌اندازی مأموریت کمک‌رسانی نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین و همچنین هزینه‌های جدیدی را برای تقویت نظامی اوکراین تصویب کرد. این هیئت نظامی قرار است دست‌کم ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیا GB ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آموزش اوکراینی ها و دیگر تروریست ها سالهاست انجام میشود. شستشوی مغزی با دارو موادمخدر و یا شوک الکتریکی و البته روش استفاده از سلاح های انتحاری از سالیان قبل بر علیه روس تبار ها و البته در دیگر نقاط جهان توسط غرب بسیار مرسوم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس