کد خبر 1442127
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
خودرو

پییشرانه ۱۲ سیلندر د تومازو پی۹۰۰ بر پایه سوخت ترکیبی توسعه یافته و آلایندگی بسیار کمتری دارد. 

به گزارش مشرق، د تومازو اتومبیلی از یک محصول بسیار خاص با نام پی۹۰۰ بطور رسمی رونمایی کرده است. تولید د تومازو پی۹۰۰ محدود به ۱۸ دستگاه است و قیمتی حدود ۳ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.


نکته جالب در رابطه با پی۹۰۰ به پیشرانه آن مربوط می شود زیرا برخلاف شرایط کنونی صنعت خودرو در بخش سوپراسپرت ها، خبری از قلب الکتریکی نیست!

«د تومازو پی۹۰۰»؛ با پیشرانه ۱۲سیلندر +عکس


پییشرانه ۱۲ سیلندر د تومازو پی۹۰۰ بر پایه سوخت ترکیبی توسعه یافته و آلایندگی بسیار کمتری دارد. براساس ادعای این کمپانی، پی۹۰۰ میزبان سبک ترین و کوچک ترین ۱۲ سیلندر جهان است که فقط ۲۲۰ کیلوگرم سنگینی دارد! دور موتور به ۱۲۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد که ۲۰۰ دور در دقیقه بیشتر از تپنده Cosworth V۱۲ نصب شده در گوردون مورای تی.۵۰ است.

مجموع خروجی این پیشررانه ۹۰۰ اسب بخار است که این عدد دقیقا برابر با وزن خشک خودرو یعنی ۹۰۰ کیلوگرم است. نتیجه توجه به این اعداد، ما را به نسبت توان به وزن ۱.۱ می رساند که دقیقا با کونیگزگ وان برابر است.

تمام توان پیشرانه از طریق جعبه دنده ترتیبی سکوئنشال(توسعه یافته توسط اکس ترک) به محور عقب انتقال می یابد.
آپشن مورد اشاره در بخش پیشرانه د تومازو پی۹۰۰ در مرحله توسعه قرار دارد و تا اواخر سال ۲۰۲۴ روی خودرو قابل نصب نیست. مشتریانی که زودتر از این موعد خواهان سواری با پی۹۰۰ هستند می توانند این د تومازو را با پیشرانه ۱۰ سیلندر(مشابه بنتون بی۱۹۷) تحویل بگیرند.

«د تومازو پی۹۰۰»؛ با پیشرانه ۱۲سیلندر +عکس


در رابطه با طراحی باید گفت، پی۹۰۰ و آپولو Intensa Emozione توسط یک تیم طراحی شده اند و به همین دلیل شباهت هایی قابل مشاهده است. این خودروی آپولو اهمیت مهمی در محصولات د تومازو دارد زیرا زمان معرفی د تومازو پی۷۲(اینجا در عصر ایران بخوانید) نیز اشاره شد:

«پی۷۲ ابر خودرویی که براساس شاسی فیبرکربنی آپولو اینتنزا اموتزیونه توسعه یافته و تولید آن به ۷۲ دستگاه محدود خواهد بود. این محصول برچسب قیمت ۸۵۰ هزار دلاری خواهد داشت.»

ظاهر عجیب دی تومازو پی۹۰۰ و جزئیات ائروداینامیک بدنه آن را تبدیل به یک رقیب جدی برای ابرخودروهای جهان می کند.

«د تومازو پی۹۰۰»؛ با پیشرانه ۱۲سیلندر +عکس

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    کارت سوخت هم داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس