واکنش سفارت روسیه در آمریکا به تعیین سقف قیمت برای نفت مسکو

سفارت روسیه در آمریکا با اشاره به تعیین سقف قیمت برای نفت مسکو، اعلام کرد که این اقدام عملا به معنای تغییر شکل اصول بنیادین بازار آزاد است.

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در آمریکا با اشاره به ادعای خصمانه دولت واشنگتن مبنی بر توافق با شرکای اروپایی آن درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، این اقدام را تغییر شکل اصول بنیادین بازار آزاد توصیف کرد.

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: از ادعاهای خصمانه دولت آمریکا درباره توافق منفور با شرکای این کشور بر سر «تعیین سقف قیمت» برای نفت روسیه، آگاه شده‌ایم. تحلیلگران در واشنگتن، پشت شعارهای شرافتمندانه تضمین امنیت انرژی برای کشورهای در حال توسعه پنهان شده و مقابل این حقیقت که عدم توازن فعلی در بازارهای انرژی از اقدامات نسنجیده آنها نشات می‌گیرد، پشت دیواری از سکوت سنگر گرفته‌اند که از همه مهم‌تر می‌توان به اعمال تحریم علیه روسیه و محدود کردن صادرات انرژی از این کشور اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: غربِ یکپارچه با پشتکاری که می‌تواند از آن در حوزه‌های بهتری بهره ببرد، در تلاش است تا مشکلاتی را حل کند که خود به یکباره آن را ساخته است. در واقع، ما شاهد تغییر شکل اصول بنیادین بازار آزاد هستیم.

به گفته دیپلمات‌های روس، «اقداماتی از این دست، قطعاً به افزایش ابهام و قیمت‌های بالاتر برای مصرف‌کنندگان مواد خام منجر خواهد شد. علاوه بر این، از حالا به بعد، کشورها از اعمال هرگونه «سقفی» برای صادراتشان به بهانه‌های سیاسی، در امان نخواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: صرف نظر از بازی با ابزار خطرناک و غیرمشروع، اطمینان داریم که نفت روسیه همچنان تقاضا خواهد داشت.

اعضای گروه موسوم به جی۷ به همراه استرالیا، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه به ازای هر بشکه ۶۰ دلار، موافقت کردند. این تصمیم از ۵ دسامبر ۲۰۲۲(۱۴ آذر) لازم‌الاجرا خواهد بود.

ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) گفت که مسکو بهای رونق اقتصادی و صادرات انرژی کشورهای دیگر به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند را نخواهد پرداخت. رئیس جمهور روسیه اعمال سقف قیمت را «حقه» و «اخاذی فاحش» خواند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    زمستان سخت تبدیل به بهار شد روسیه مجبوره نفت را 60 دلار بده با اروپا. اروپا با این قیمت نفت، پول تسلیحات ارسالی به اوکراین هم از خود روسیه بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس