تکرار یک چهارم‌نهایی به‌یادماندنی فرانسه در قطر

تکلیف اولین تقابل مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر مشخص شد و طی آن هلند و آرژانتین در تقابلی نوستالژیک به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش مشرق، اولین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برگزار دو دیدار به پایان رسید. با نتایج به دست آمده در این دیدارها، آرژانتین و هلند به جمع هشت تیم نهایی راه یافتند و باید در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار بگیرند.

دیدار آرژانتین و هلند در مرحله یک چهارم نهایی این دوره، تکرار تقابل نوستالژیک دو تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است؛ جایی که دو تیم جذاب جام با ستاره‌های محبوبی که داشتند به هم خوردند و این لاله های نارنجی بودند که با گل به یاد ماندنی دنیس برگ‌کمپ از سد حریف گذشته و راهی نیمه نهایی شدند.

تکرار یک چهارم‌نهایی به‌یادماندنی فرانسه در قطر

در آن دیدار کلودیو لوپز و پاتریک کلایورت در نیمه اول برای دو تیم گلزنی کردند و در حالی که می رفت نیمه دوم با همان نتیجه مساوی ۴۵ دقیقه نخست به پایان برسد، دنیس برگ‌کمپ، ستاره آن روزهای تیم ملی هلند یک توپ بلند را در دقیقه ۹۰ داخل محوطه جریمه کنترل کرد و با یک توی سر توپ ماهرانه، آیالای نامدار را از جریان کار محو کرد؛ او فرصتی برای ادامه حرکت نداشت و بلافاصله با یک شوت بیرون پای دیدنی، گلی را به ثمر رساند که تصویر آن مثل تابلوی نقاشی روی دیوار خاطرات جام جهانی برای همیشه نصب شد.

در آن دوره هلند در نیمه نهایی به برزیل خورد و با قبول شکست از این تیم موفق نشد در دیدار فینال حضور یابد. جالب اینجاست که در صورت صعود به نیمه نهایی، احتمال رویارویی دوباره لاله های نارنجی با برزیل وجود دارد. البته آنها کار سختی مقابل آرژانتینی خواهند داشت که این بار با مسی فقط قهرمانی می خواهد.

تکرار یک چهارم‌نهایی به‌یادماندنی فرانسه در قطر

آرژانتین و هلند بعد از تقابل سال ۹۸ یک بار هم در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ با هم دیدار کردند. در آن دیدار البی‌سلسته انتقام شکست جام جهانی فرانسه را از هلند گرفت. این تیم بعد از تساوی ۰-۰ در وقت های قانونی و اضافه، هلند را با نتیجه ۴-۲ در ضربات پنالتی شکست داد و راهی فینال شد؛ فینالی که با پیروزی یک بر صفر آلمان و قهرمانی این تیم همراه بود.

تکرار یک چهارم‌نهایی به‌یادماندنی فرانسه در قطر

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    3 0
    جیگرم حال اومد هلند تیم آمریکای نجس کافر ملعون را شکست داد و پیکره ی آمریکا را قهوه ای کرد جوری که آب پیدا نکردند رویشان را بشورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس