مذاکره فدراسیون با گزینه اصلی نیمکت ایران/ پیشنهاد جدید به کی روش بعد از خداحافظی با بازیکنان

 گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود و جواد نکونام هم عنوان سرمربی را در اختیار بگیرد. موضوعی که بعد از حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم یکی از بحث‌های اصلی بود.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش در شرایطی هدایت تیم ملی را پذیرفت که همه امیدوار به صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ بودند. او را به این بهانه آوردند که مقابل انگلیس پرگل شکست نخوریم، ولز را ببریم و برابر امریکا هم یا پیروز شویم یا به تساوی برسیم و بازنده نباشیم. این اتفاقات اما هرگز رخ نداد. با ارنجی که تیم ملی برابر انگلیس وارد زمین شد، شکست با اختلاف کم دور از دسترس بود. بخصوص که در نیمه اول علیرضا بیرانوند هم آسیب دید و نتوانست تا پایان در زمین بماند.

مقابل ولز اما با تغییراتی که در ترکیب تیم ملی شاهد بودیم، پیروزی نصیب ایران شد؛ برد در لحظه‌های پایانی که با شوت روزبه چشمی و سپس چیپ رامین رضاییان به دست آمد. با پیش‌بینی‌هایی که پیرامون بازی با امریکا وجود داشت، تصور بر این بود که بتوانیم با تاکتیک‌هایی که کی‌روش در نظر می‌گیرد، با حداقل امتیاز زمین را ترک کنیم و به مرحله حذفی برسیم. اتفاقی که باز هم شاهد آن نبودیم و تیم ملی با نتیجه یک بر صفر مقابل رقیب خود شکست خورد.

بیشتر بخوانید:

ولز را با فوتبال ایرانی بردیم، نه کی‌روشی

با توجه به نتایجی که به دست آمد و حذف تیم ملی در مرحله گروهی، خیلی‌ها بر این تصور بودند که کی‌روش استعفا می‌دهد و دیگر به ایران برنمی‌گردد. با اخباری که از تیم ملی در قطر به دست آمده و البته تا امروز کسی به آن اشاره‌ای نداشته، کی‌روش بعد از پایان بازی با امریکا و در رختکن از تمام بازیکنان خداحافظی کرده. وداعی که نشان می‌داد او دیگر قصدی برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی ایران ندارد. بعضی از بازیکنان با این خداحافظی بهت‌زده شدند و برخی دیگر خوشحال که در آینده مربی پرتغالی هدایت تیم ملی را در دست نخواهد داشت.

با این خداحافظی پیش‌بینی می‌شد که کی‌روش همراه بازیکنان به ایران نیاید اما او آمد و چند روزی را در تهران سپری کرد. در این مدت جلسه‌ای هم با مهدی تاج داشت که اخبار آن هنوز بیرون نیامده؛ اینکه در جلسه چه گذشته و آیا طرفین برای ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند یا نه. تنها موردی که رسانه‌ای شد، دریافت بخش زیادی از پول قرارداد سه ماهه و پاداش برد مقابل ولز بود.

سرمربی تیم ملی ایران اما نشستی با هیأت رئیسه نداشت، ضمن اینکه اکثر آنها در جریان گفت‌وگوی مهدی تاج با کی‌روش بر سر نحوه ادامه همکاری نیز نبوده‌اند. البته شایعه‌ای که در این بین به وجود آمده، پلنی است که گویا در سر مسئولان فدراسیون فوتبال و البته وزیر ورزش می‌گذرد. گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود. موضوعی که بعد از حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم یکی از بحث‌های اصلی بود.

قرار است این پلن نیز مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و البته با جواد نکونام هم برای سرمربیگری مذاکره شود. موضوعی که باید دید آیا به تصویب فدراسیون فوتبال می‌رسد یا نه؟ کی‌روش اما یکشنبه ایران را به مقصد پرتغال و شهر لیسبون ترک کرد تا منتظر تماس فدراسیون فوتبال بماند. تماسی که مشخص نیست با او گرفته خواهد شد یا نه؟ بخصوص در شرایطی که او با بازیکنان در رختکن خداحافظی کرده اما به تهران برگشته. مسأله‌ای که آینده تیم ملی را با اما و اگر مواجه کرده است.

گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود و جواد نکونام هم عنوان سرمربی را در اختیار بگیرد. موضوعی که بعد از حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم یکی از بحث‌های اصلی بود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    13 1
    به نظرم تیم ملی سرمربی نمی خواد. خود بچه ها خودمختارند هر جور که دوست دارند بازی کنند. رامین سانتر کنه و طارمی و سردار هد بزنند و روزبه شوت بزنه مابقی هم دفاع اتوبوسی کنند تا گل نخورند
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 2
      تاکتیک نکونام هم مثل کی روش دفاعی و اتوبوسی است، پس بهتره یک مربی بین المللی بیاریم .
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    5 4
    برانکو گزینه بهتری هست
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 0
    خانه ازپای بست ویران است/خواجه دربندنقش ایوان است...اول بایدوزارت ورزش وفدراسیون فوتبال دنبال جانشینی شایسته تربرای تاج باشند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    با کیروش هیچی نشدیم با کپی ناقص او یعنی جواد نکونام بدون کوچکترین افتخار در عرصه مربیگری و بین المللی حتما افتضاحی بدتر رخ خواهد داد شما که حرف ما قبل از آمدن کیروش را نشنیدین مطمئنم اینبار هم برای شما گوش شنوایی نیست ايران سرزمین اشتباهات مکرر است پس خوش باشيد
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    مگر قحطی سرمربی است؟! یکی خوب پیدا کنند!
  • ابو IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 1
    بهترين گزينه اسكوچيچ است ( البته اگر قبول كند ) زيرا هم انگيزه بالايي دارد تا ثابت كند كه بر كناريش اشتباه بوده و هم شناخت كافي از بازيكنان دارد البته رئيس فدراسيون فوتبال او را انتخاب نميكند چون اگر موفق شود زير سؤال خواهد رفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس