کد خبر 1442893
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
اتفاق ویژه برای تماشاگران جام جهانی/ قطر از رکورد روسیه عبور کرد

رئیس بخش عملیات کمیته برگزاری جام جهانی قطر از استقبال ۲/۵ میلیونی فوتبال دوستان در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام جاسم الجاسم رئیس بخش عملیات کمیته برگزاری مسابقات نزدیک به ۲/۵ میلیون تماشاگر از بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ استقبال کرده اند که بر این اساس ۹۶% از ظرفیت ورزشگاهها در این دوره پر شده است.

الجاسم همچنین گفت:جام جهانی قطر از رکوردهای دوره گذشته در روسیه ۲۰۱۸ عبور کرد در حالی که دو میلیون و ۱۷۰ هزار تماشاگر شاهد برگزاری رقابت ها در دوره گذشته در مرحله گروهی بودند.

وی افزود: این اولین بار بود که یک تماشاگر می توانست در یک روز دو یا سه مسابقه جام جهانی را از نزدیک تماشا کند و تاکنون در یک دوره شاهد چنین اتفاقی نبودیم همانطور که فکر می کنم در آینده هم تکرار نخواهد شد که یک تماشاچی بتواند بازی را ببیند و دقایقی بعد با اتوبوس یا مترو به استادیوم بعدی منتقل شود. این یک کار استثنایی و اقدام مهمی بود که در این دوره توسط قطر انجام شد.

وی همچنین گفت: استادیوم لوسیل با حضور ۸۸ هزار و ۹۶۶ تماشاگر در بازی آرژانتین و مکزیک بعد از جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا بیشترین حضور تماشاگران در یک مسابقه از جام جهانی را به ثبت رساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    بله البته به لطف مساحت خیلی کوچک قطر یک تماشاچی میتوانست در یک روز دو سه بازی را از نزدیک مشاهده کنه چرا که دورترین نقاط قطر صد کیلومتر از هم فاصله دارند و اگه بخوایم دورتزین نقطه جغرافیایی شمال و جنوب انرا را اندازه بگیریم شاید 150 کیلومتر نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس