امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه گفت : مطالبات مسالمت آمیز مردم را می شنویم و به آن پاسخ می دهیم، اما اجازه اغتشاش و ترور در داخل کشورمان را به هیچ طرفی نخواهیم داد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بلگراد سفر کرده، دیشب (یکشنبه) ۱۳ آذر ماه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه صربستان طی اظهاراتی گفت: سفرم به بلگراد در پاسخ به دعوت رسمی وزیر خارجه صربستان انجام شده است و مایلم به مردم خوب دو کشور هشتاد و پنجمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک را تبریک بگویم.

وی افزود: روابط دو کشور مبتنی بر همکاری های سازنده و توسعه و تعمیق مناسبات در همه حوزه های فرهنگ، علمی، تجاری، اقتصادی و پارلمانی است. روسای جمهور دو کشور در ماه سپتامبر و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار مهمی داشتند و در دیدار امروز با همکار خوبم علاوه بر ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور کشورم به رئیس جمهور صربستان حامل دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از آقای رئیس جمهور برای سفر به تهران هستم و امیدوارم بزودی شاهد سفر آقای رئیس جمهور در تهران باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: انتصاب مجدد داچیچ به سمت معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه صربستان را تبریک بگویم. امروز در خصوص طیف گسترده ای از همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با یکدیگر گفتگو کردیم. به همکارم گفتم معتقدیم صربستان یک کشور شرقی در غرب و یک کشور غربی در شرق است. خرسندیم در یک سال گذشته حجم تبادل تجاری دو کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. هر دو طرف اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور حجم تبادل تجاری و همکاری های اقتصادی باید به چند ده برابر افزایش یابد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در جریان دیدارهایم در بلگراد با مقام های کشور دوست صربستان راه های توسعه هر چه بیشتر مناسبات تجاری و اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آمادگی داریم شانزدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم. به موازات همکاری های خوب دوجانبه، همکاری در مجامع بین المللی، در حوزه دیپلماسی پارلمانی نیز دو کشور از مناسبات قوی و پایداری برخوردارند.

وزیر خارجه همچنین بیان کرد: ما برای کل منطقه بالکان غربی آرزوی توسعه، رشد و ثبات و پیشرفت و همبستگی هر چه بیشتر داریم. با توجه به عمق تاریخی مناسبات ایران با منطقه بالکان دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه دراز می کنیم. جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی کشورها از جمله کشور دوست صربستان حمایت کرده است و قویا بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صربستان تأکید داریم. در موضوع کوزوو از تلاش های مسالمت آمیز صربستان حمایت می کنیم.

وی گفت: از جمله موضوعاتی که با همکارم درباره آن رایزنی کردیم گفتگوهای وین و برجام بود. اولا برای وزیر خارجه صربستان توضیح دادم که اغتشاشات اخیر در ایران با سوءاستفاده و مداخلات خارجی چند لایه و یک جنگ ترکیبی همراه بود. ملت ما از این جنگ ترکیبی با بصیرت، سرافرازی و موفقیت بیرون آمد. برای ما کاملا قابل درک بود که آمریکا و چند کشور معدود غربی به دنبال اعمال فشار، تشویق آشوب و ترور در ایران هستند. یکی از اهداف آمریکا، وادار کردن ایران در میز مذاکرات هسته ای برای کسب امتیازات بزرگ به نفع آمریکا بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تردید نکنید ما در منطقه خود از دموکراسی قوی برخورداریم و مطالبات مسالمت آمیز مردم بزرگ ایران در موضوعات مختلف را می شنویم و به آن پاسخ می دهیم. اما اجازه اغتشاش و ترور در داخل کشورمان را به هیچ طرفی نخواهیم داد.

وی با اشاره به گفتگوی تلفنی اش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دو شب پیش با آقای بورل در موضوعات مختلف از جمله مذاکره و توافق برای رفع تحریم ها گفتگو کردم. به آقای بورل گفتم توافقی برای ایران ارزش دارد که به خوبی برای منافع ملتمان کار کند و البته پایدار باشد. از تلاش های آقای بورل و مورا و تعدادی از وزرای خارجه که برای رسیدن به نقطه پایانی توافق و بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان در برجام تلاش می کنند، تشکر می کنیم.

* در حوزه انرژی با یک کشور اروپایی قراردادی منعقد کردیم

وزیر خارجه همچنین ضمن تشکر از حسن استقبال همتای صربستانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با کشور دوست صربستان هیچگونه محدودیتی را قائل نیست و افزود: در حوزه همکاری های اقتصادی و انرژی بین ایران و صربستان آمادگی داریم سندی بین دو کشور به امضا برسد. در حوزه انرژی قراردادی بین ما و یک کشور اروپایی امضا شده است، چنانچه درخواستی از سوی صربستان روی میز قرار بگیرد با نگاه مثبت با آن برخورد خواهیم کرد. مطمئن باشید در ایران در چارچوب دموکراسی و آزادی هایی که وجود دارد همه چیز به خوبی جریان دارد.

داچیچ وزیر خارجه صربستان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر انگلیس درباره ایران در واکنش به اعتراضات داخلی در انگلیس گفته که این اعتراضات را تحمل نمی کنیم، گفت: در مورد صربستان شدیدا به اعمال استانداردهای دوگانه عادت کردیم بخصوص وقتی صحبت از تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • کاظم IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 2
    تا غول تورم رو متوقف نکنی، همین آش و همین کاسست.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    7 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    7 6
    ببخشید قبلا از بن سلمان مجوزش را گرفته اند
    • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      4 0
      فقط ميتونم بگم خجالت بكشيد شرم كنيد آب بشيد محو بشيد
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    پاسخ شما
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    6 8
    تا مشکل برجام حل نشود نه تنها کشورهای اروپایی که بقیه کشورها هم با ایران قرارداد نفتی نمی بندندو این صحبت ها هیچ وقت اجرایی نمی شود
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      3 0
      مثل زمان روحانی
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 1
      نیازی به قرارداد نفتی نداریم. این آقا اصلا نباید میرفت صریستان قاتلان بوسنیایی ها. چه نیازی یه این حرکت بود! ایران بدون قرارداد نفتی الان هم خوب داره نفتش رو میفروشه. البته دیگه باید بیان قرار داد سوخت هسته ای از ما بخوان چون دوران سوخت فسیلی یواش یواش باید از ایران جمع بشه. زنده باد ایران هسته ای
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      5 0
      لعنت به برجامی که قماربازی مثل ترامپ مثل آب خوردن آن را لغو کرد.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 0
      فکر کردی، فعلا برو یکم هیزم یا پهن گاو بخر بسوزون یخ نزنی تا بعد!! خخخخخخخخخخ
    • ali IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      3 0
      یکی فرمود تا برجام اجرایی نشه بیکاری حل نمی شه .مشکلات محیط زیست حل نمی شه .قضیه اب حل نمیشه .مشکل تورم حل نمیشه .این اواخر اونم فرمود امریکا قابل اعتماد نیست.الان قربونت امنیت این کشور را هم تو به بر جام و امریکا گره زدی.نه اینکه افغانستان که امریکا تحریمشون نکرده بودو حتی امریکا بیست سال پلیسشون شد مشکلاتشون حل شد.یا همین عراق دوست بغل دستمون.اون زمانی که تعداد سربازان امریکایی بیشتری در عراق بود نا امنی بیشتر از الان داشتند که سربازان امریکایی الان در عراق به یک پنجم قبل رسیده و مجلسشون گفته باید امریکا عراق را ترک کنه..مسئله اخر فعلا امریکا باید مشکلات خودش را حل کنه که داره روز بروز بیشتر میشه.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 0
      این درست گفته این نظر دهنده در اولویت قرار بگیره من خودم فدای وطن ام دین ام ناموس ام اما همه مثل من فکر نمی کنند به مادیات هم نیاز داره جامعه
    • ح IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      1 0
      دانمارک در ازای تحویل 273 نفر از ضدانقلاب ها با ما قرارداد گازی بسته!!(دوستان اگر چین با قطر هم بست بخاطر اینه که چین کشور بزرگ و پرمصرفیه و نمیتونه با تکیه بر تولیدات ما کاراش رو پیش ببره همونطور که هم ازما نفت می‌خره هم از عربستان!! ) چین باما قرار داد گازی بسته!! صربستان و ارمنستان و آرژانتین و تاجیکستان و روسیه قرارداد های نظامی!! ما چه نیازی به غرب داریم وقتب در شرق فراوانی هست!!
    • عبدالله IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      3 0
      سلام. برجامی وجود ندارد تا مشکلش حل شود/ نشود. مگر ندیدی ترامپت پاره‌اش کرد؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 1
    آقای وزیر: اعتراض مسالمت آمیز داریم درخصوص ایجاد گرانی های لجام گسیخته و وحشتناکی که دولت رییسی بوجود آورده ، شماها میبینید ولی جلوی گراتیها نمیگیرید، مردم دیگه با چه زبانی به شماها حالی کنند که مردم در فلاکت زندگی میکنند
  • عبدالعلی گل بابا نژاد ۹ IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 1
    سلام لطفا پس چرا می شنوید
  • درودگر IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    شما فقط اعتراض بشنو کاری انجام ندهی ها!
  • سلام به رزمنده IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    جناب آقای عبداللهیان.خودروسازی کارمانیاخردادسال ۹۷برای فروش قطعی خودروی بی وای دیs6مبلغ ۶۰میلیون به حساب کارمانیاواریزشدکه مهر۹۷خودروی بی وای دی راتحویل دهندامروزآذر۱۴۰۱خودروراتحویل ندادندآنهایی که تهران بودندشکایت وتجمع کردندچی شد.هیچی همین کارهاباعث میشودکارمانیاعنوان می کنی هرکجادوست داریدبرویدشکایت کنیدوقتی کسی اهمیت نمیده میشوداین
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 0
    مطالبه مسالمت آمیز بنده: برخورد قاطع دستگاه قوه قضاییه با اختلاس کنندگان و حقوق بگیران نجومی. همچنین با کسانی که در اغتشاشات جان و امنیت مردم را در خطر انداختند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    توافق برجام به شکل قبلی که 6کشور بایک کشور باشد فایده ای ندارد وتا آمریکا منافع اش حفظ نشود نمی گذارد کشورهای اروپایی باایران قرارداد ببندد .این بار باید توافق بین دوکشورباشد تا چند کشور هر کشوری جداگانه .
  • بشیر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 1
    تو لیاقت انجام هیچ کاری را نداری
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    درود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 2
    از کی تاحالا صدای اعتراضات مردم رو شنیدید که این بار دومش باشه... هرچی سر تون بیادحقتونه
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    خوبکاری میکنین....ادامه بدین....ولی ضرب الاجل....نمیدونم تاچه حدراسته جایی که من زندگی میکنم ارومه وازاینجورخبرانیست ولی میگن ومینویسن تواخباربعضی ازمردم اعتشاشگرمسلح شدن!؟اول ایناروجمع کنین اگرنکنین کارمیکشه به درگیریهای مسلحانه گروهی توخیابون وکوچه وووووپس اول این کثافتاروجمع کنین! کی وکجاوچه جوری مسلح میکنه اینارو؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    لعنت بر مسولان نفوذی فراماسونری
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 0
    مواضع محکمتری از شما انتظار داریم
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    درود بر وزیر انقلابی. فقط از ظریف مشاوره نگیری لطفا
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    حاجی مشکلات اقتصادی رو کمتر کنید، رضایت عمومی در جامعه ایجاد میشه و خود جامعه این بی نظمی ها رو دفع میکنه
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    انشالله
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    مردم در کشورهای اروپایی دارند یخ می‌زنند تو رو خدا انرژی هسته‌ای و موشکی رو بیخیال بشین برگردین به برجام . هوا که گرم شد برای بقیه مسائل با اروپا یه فکری میکنیم
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    مردم در کشورهای اروپایی دارند یخ می‌زنند تو رو خدا انرژی هسته‌ای و موشکی رو بیخیال بشین برگردین به برجام . هوا که گرم شد برای بقیه مسائل با اروپا یه فکری میکنیم
  • حمید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    فعلا که هروقت اراده کردن هرجنایتی دلشون خواسته انجام دادن،
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 1
    مردم اجازه اغتشاش بیش از این را نمیدهند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 2
    یک بارم از دهنت اعتراضات مردم بیاد بیرون .چرا فقط دم از اغتشاشات می‌زنید.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    فوتبالی ها وسینما نما ها مخصوصا فراریهای غربگرا فکر می کنند با سنگ انداختن به چندماشین جاده ای یا تهدید مغازه دار انقلاب می کنند نه کله پوک ها انقلاب اسلامی مردم ایران با خون هزاران شهید ابیاری شده ورشد کرده فوتبالی ها بخاطر خونی که از آب وخاک ایران حاصل کرده ای جوانان این مرز وبوم را به کشتن ندهید شاید روزی خوتان کشته خواهی شد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    امیدواریم دولت مشکلات اقتصادی رو هرچه زودتر حل کنه تورم کاهش زیادی داشته باشه که واقعا مردم اون رو لمس کنند مشکل فقط اقتصاد میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس