کد خبر 1442964
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
لبنان

جلسه دولت پیشبرد امور لبنان با دعوت نجیب میقاتی امروز برگزار شد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه المنار اعلام کرد که جلسه دولت پیشبرد امور لبنان با دعوت نجیب میقاتی امروز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جلسه دولت لبنان امروز بعد از کش و قوس‌های فراوان و گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص تحریم آن مطرح می‌شد، با حضور ۱۷ وزیر برگزار شد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان در ابتدای این نشست طی سخنانی اعلام کرد: این جلسه یک نشست استثنائی و ویژه درمورد پرونده بیمارستان‌های لبنان و امور مربوط به سلامت و بهداشت شهروندان و بیماری‌های خاص مانند سرطان است و اگر این نبود دعوت به برگزاری جلسه نمی کردیم.

این در حالی است که دبیرخانه نخست وزیری لبنان در روزهای گذشته با صدور بیانیه ای از تشکیل این جلسه با هدف پیگیری مسائل مربوط به امور جاری کشور تشکیل خبر داده بود.

روز گذشته ۹ تن از وزرای منتسب به جریان ملی آزاد و متحدانش با صدور بیانیه ای جلسه امروز را تحریم کرده و اعلام کردند که دولت فعلی مشروعیت قانونی برای تشکیل جلسه را ندارد اما علیرغم این بیانیه بعضی از این وزرا در جلسه امروز حاضر شدند.

در جلسه امروز دولت در نهایت ۱۷ وزیر حضور داشتند و ۷ نفر دیگر شامل عبد الله بو حبیب، هنری خوری، موریس سلیم، امین سلام، ولید فیاض، ولید نصار و عصام شرف الدین غایب بودند.

جلسه هیئت دولت لبنان با حضور دو سوم اعضا (۱۶ نفر از مجموع ۲۴ نفر) می تواند تشکیل شود.

لازم به ذکر است بر اثر اختلافات سیاسی بین گروههای سیاسی لبنانی و همچنین دخالت های خارجی برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی، لبنان تاکنون در انتخاب رئیس جمهور جدید و تشکیل دولت جدید ناکام مانده است.

با پایان یافتن دوران ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتبر گذشته، لبنان وارد بحران سیاسی پیچیده ای با بروز خلاء در نهاد ریاست جمهوری شده است و تلاش ها برای کاهش اختلافات و دست یافتن به توافق بی نتیجه باقی مانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس