مصاحبه طوفانی محمود فکری علیه چند نفر

اگر این پول حق من باشد خدا در جای دیگری به من برمی‌گرداند. تمام تلاش من این است که روزی حلال برای خانواده‌ام ببرم.

به گزارش مشرق، محمود فکری سرمربی حال حاضر سایپا که سابقه طولانی در بازیگری و مربیگری در فوتبال دارد مثل همیشه صحبت های جالب و جذابی در خصوص مسائل و حواشی مربوط به فوتبال و خودش انجام می دهد.

فکری که در سالهای نه چندان دور به عنوان کاپیتان محبوب استقلالی‌ها از خط دفاع این تیم را رهبری می‌کرد، بعدها توانست هدایت آنها را به دست بگیرد اما این تصمیم بزرگ او حالا با یک دردسر جدی برایش همراه شده چرا که بابت جدایی از نساجی محکوم به پرداخت رقم سنگینی به تیم مازندرانی شده است. فکری که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم در کارنامه دارد، در حال حاضر سرمربی سایپا و هدفش بازگرداندن این تیم به لیگ برتر است.

برای بررسی همه جوانب آنچه در این مدت بر محمود فکری گذشته گفتگویی با وی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

* از جو سایپا بگویید. خیلی ها انتظار دارند این تیم با شما به لیگ برتر صعود کند .میتوانید این کار را انجام بدهید یا خیر؟

خدا را شکر شرایط ما بهتر شده است، ایرادات جزئی داشتیم که با کمک هم توانستیم برطرف کنیم و در نیم فصل دوم قوی تر ظاهر خواهیم شد تا بتوانیم یکی از مدعیان اصلی صعود باشیم. خیلی مهم است مشکلاتی که داریم را زودتر برطرف کنیم که مشکل ساز نشود. ما باید تلاش کنیم و با روحیه ادامه بدهیم. دوست داریم سالم کار و رقابت کنیم در حالی که رقابت ها ناسالم و کار کردن سخت شده ما تلاشمان را میکنیم که با توجه به توانایی بچه ها و مجموعه به امید خدا بتوانیم سالم صعود کنیم.

*در مورد حکمی که علیه شما صادر شد و محکوم شدید به نساجی مازندران پول پرداخت کنید توضیح بدهید.

این حکمی بود که توسط کمیته تعیین وضعیت و استیناف صادر شد. آن سالی که از نساجی به استقلال رفتم توافق کردیم و درحال حاضر هم من محکوم شدم که دومیلیارد و سیصد میلیون تومان پول بپردازم که یکی از چک هایم در برج قبلی پرداخت شد و یکی دیگر از چک ها باید تا برج سه پرداخت شود که مشکلی خاصی برایم به وجود نیاید. در مجموع آن زمانی که از نساجی رفتم مدیر عامل باشگاه استقلال مددی، آقایان خلیل زاده و نظری که‌ عضو هیئت مدیره بودند قبول کرده بودند که تا دو میلیارد پول را به نساجی پرداخت کنند، متأسفانه آقای عبدیان در جلسه مخالفت کرده بود و گفت هر کسی که قبول کرده بیاید و پول را پرداخت کند و ما آن مصوبه را نگرفتیم و در حال حاضر هم باید خودم پول را پرداخت کنم.

فکری: برخی افراد استقلالی‌نما گذشته را فراموش نکنند

* یعنی در این مدت هیچکس از سمت باشگاه استقلال نیامد که بخواهد در این زمینه به شما کمک کند؟

خیر. متاسفانه برخی از استقلالی ها تا زمانی که در آن تیم هستند موفقیتش را می خواهند. مثل آقایی که الان معاون باشگاه استقلال است، زمانی که من از نساجی به این تیم آمدم مدیرعامل نساجی بود و تمام این مشکلات را برای من ایشان درست کرده بود و واقعا دوست داشت که به من و استقلال ضربه بزند ولی الان به عنوان معاون باشگاه خودش را به ظاهر استقلالی نشان می‌دهد این افراد اما زمانی که در این تیم نباشند حاضر هستند سر به تن استقلال نباشد. کسانی که می‌خواهند به این مساله ورود کنند چون می دانند که محمود فکری اهل شلوغ کاری در رسانه نیست و اگر کمکش کنند آنچنان دیده نمی‌شوند از انجام این کار امتناع می‌کنند و آن طرف می داند اگر بیاید کمک کند نمی تواند از این قضیه کیف کند!

نمونه‌اش آقای فتح الله زاده که الان مدیرعامل استقلال است ... دقیقا یادم است زمانی که بازیکن استقلال بودم و پیشنهاد خیلی خوبی از پرسپولیس دریافت کردم و در عین حال استقلال نمی توانست به لحاظ مالی شرایط خوبی را فراهم کند به من گفت که در استقلال بمان اما الان آن روزها را یادش رفته و هیچ کمکی نمی کند، به نظر من ایشان و چند نفر از بزرگان باشگاه استقلال می توانستند جلو بیایند، من کاری به این ندارم که الان آقای فتح الله زاده مدیرعامل است و یا اینکه شاید فردا نباشد، منظورم این است که به عنوان یک بزرگ تر و استقلالی کمک کند.

درکل حق من نبود که بخواهم این پول را به نساجی پرداخت کنم اما محکوم شدم و باید این کار را انجام دهم. ای کاش آدم‌ها روزهای گذشته را فراموش نکنند و زمانی که کار از کار گذشت خیلی مسائل را فراموش نکنند. بالاخره روزگار می چرخد و باز هم به همدیگر نیاز پیدا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

محرومیت سرمربی اسبق استقلال بخشیده شد

* پس پول را پرداخت خواهید کرد؟

بله . البته محمود فکری اگر رسانه خودش را داشت الان کارش را پیگیری می‌کردند. بعد امثال یکسری از دوستان جلو می‌آیند که بگویند ما فلان کارها را کردیم ولی کسی از همان‌ها نمی‌آید بگوید حق فکری نبوده که این پول را پرداخت کند. اما چون من محکوم شده ام این کار را می‌کنم و اگر این پول حق من باشد خدا در جای دیگری به من برمی‌گرداند. تمام تلاش من این است که روزی حلال برای خانواده‌ام ببرم.

* به نظر شما با گذشت چند روز از شکست مقابل آمریکا و حذف تیم ملی از جام جهانی، نظرتان درباره این رقابتها چیست؟

درس مهم این است که دیگر برگشت به عقب نداشته باشیم که متاسفانه ما بارها این کار را انجام دادیم. به عقب برگشتیم و مربی را که درست کار کرد و خیلی خوب بود و می‌توانست تیم را کنترل کند کنار گذاشتیم و کسی را بالای سر تیم آوردیم که مصداق بارز بازگشت به عقب بود. من نمی‌خواهم بیشتر از این موضوع را باز کنم. کی‌روش نتوانسته تیم های خوب دنیا را به جام جهانی ببرد بعد ما انتظار داشتیم که ایران را خوشبخت کند. باید از همه این موضوعات درس بگیریم و ببینیم تیم های آسیایی چه کاری کرده اند که الان اینقدر خوب هستند و با تیم‌های بزرگ دنیا برابری می‌کنند. درحالی که ما به مساوی یا باخت شرافتمندانه مقابل تیم های بزرگ دنیا افتخار می کنیم.

فکری: برخی افراد استقلالی‌نما گذشته را فراموش نکنند

* مشکل بزرگ را در کجا می‌بینید؟

به هر حال ما هیچگونه سرمایه گذاری نمی‌کنیم. هر جا که باید از بازیکنان بهره ببریم این کار را می‌کنیم و در مابقی اوقات سرزنشش می‌کنیم و توی سرش می زنیم. مبلغ قرارداد یک میلیون تا ده میلیون دلار جزو دستمزدهای معمولی تیم های بزرگ دنیا است که به جام جهانی می‌رسند ولی دستمزدهای ما به یک میلیون دلار هم نمی‌رسد. زیرساخت درست نداریم. به تیم های پایه رسیدگی نمی کنیم. متاسفانه مربیان تیم های پایه بیشتر به دنبال پدر پولدار بازیکنان هستند که از طریق آنها بتوانند تیم را ساپورت کنند. زمین، تجهیزات، علم و تکنولوژی که از آنها بتوانیم استفاده کنیم در اختیار نداریم. بنابراین توقع زیادی نباید داشته باشیم.

* صحبت پایانی؟

برخی افراد به راحتی به فوتبالیست‌ها توهین می‌کنند و هیچکس جلودارشان نیست اما مثلاعربستان در یک بازی پیروز می‌شود و نزدیک به 40 میلیارد تومان پاداش می‌گیرد. در حالی که رقم قرارداد بازیکن سطح بالای فوتبال ما هم این مبلغ نیست چه برسد به اینکه بخواهد پاداش بازیکنان ما باشد. آنها برای فوتبالشان اهمیت قائل هستند و بودجه های مناسب تعیین می‌کنند. بحث زیرساخت‌ها را درست دنبال می‌کنند. این در حالی است که سه روز طول می کشد بازیکنان ما بعد از انجام یک بازی ریکاوری کنند اما در جاهای دیگر دنیا تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که یک ساعت بعد از بازی با توجه به امکانات و مکمل‌هایی موجود بازیکنان انرژی لازم را می‌گیرند ولی ما درگیر تهیه مواد اولیه فوتبال هستیم. با این تفاسیر باید ببینیم خدا در ادامه چه می‌خواهد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس