تهدید سفارتخانه‌های اوکراین با بسته‌های حاوی «چشم حیوانات»

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین از دریافت ۳ بسته تهدیدآمیز دیگر در سفارتخانه و سرکنسولگری‌های این کشور در اسپانیا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که سفارتخانه‌های کشورش ۳ بسته دیگر تهدید آمیز حاوی «چشم حیوانات» دریافت کرده‌ اند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این باره ادامه داد: پلیس اسپانیا ۳ بسته حاوی «چشم حیوانات» را کشف و ضبط کرد که به سفارت اوکراین در مادرید و سرکنسولگری‌ های کشورمان در بارسلونا و مالاگا ارسال شده بود. تحقیقات نیروهای امنیتی در این باره آغاز شده است.

«اولگ نیکولنکو» با اشاره به تهدیدات علیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ های اوکراین در خارج از این کشور گفت: تا کنون ۲۱ مورد تهدید علیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ ها در ۱۲ کشور به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین هفته گذشته از ارسال بسته‌ هایی «خونین و حاوی چشم حیوانات» به سفارتخانه‌های این کشور در اسپانیا، مجارستان، هلند، لهستان، کرواسی و ایتالیا، سرکنسولگری‌ های اوکراین در شهر ناپل ایتالیا و کراکوف لهستان، و همچنین کنسولگری شهر برنو در جمهوری چک خبر داده بود.

پنجشنبه پیش هم یک بسته پستی دیگر حاوی مواد منفجره در سفارت آمریکا در مادرید کشف شد.

پلیس اسپانیا در این خصوص اعلام کرد: پس از وقوع این رویداد، نیروهای امنیتی و پلیس محل و ساختمان مذکور را به محاصره خود درآوردند.

اسپانیا به دنبال وقوع انفجار چهارشنبه گذشته در سفارت اوکراین در این کشور، کشف چند بمب‌ پستی مشابه دیگر و نیز یک بمب دیگر که برای دفتر «پدرو سانچز» نخست وزیر ارسال شده بود، تدابیر امنیتی در ساختمان‌ های عمومی و دیپلماتیک را به شدت افزایش داد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین هم شنبه اعلام کرد که در پی وقوع تهدیدهایی علیه دیپلمات‌های این کشور در روزهای اخیر در ۱۲ کشور آنها ۱۸ بار هدف تهدید قرار گرفته اند.

وزیر خارجه اوکراین در این خصوص ادامه داد که به دنبال وقوع این ماجرا، وی دیداری با سفرای کشورش برگزار کرده است؛ اما قول می‌دهد که تهدیدکنندگان هرگز به اهدافشان نمی رسند.

«دیمیترو کولبا» گفته بود: تا امروز ۱۸ مورد تهدید در ۱۲ کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس