وعده آمریکا و اروپا برای بازسازی زیرساخت های اوکراین

ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعلام حمایت از اوکراین، وعده کمک به بازسازی زیرساخت های این کشور را دادند.

به گزارش مشرق، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار است با کمک به اوکراین در بازسازی و ایمن سازی زیرساخت‌های این کشور، همچنین به فشار تحریم‌ها علیه روسیه ادامه دهند. این موضوع بر اساس بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا در شورای تجارت و فناوری در واشنگتن اعلام شده است.

در این شورای تجاری طرفین همچنین تعهد خود را برای حمایت از اوکراین تا هر وقت که جنگ ادامه یابد، مورد تاکید قرار دادند.

طبق این بیانیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین در تأمین امنیت، حفظ و بازسازی زیرساخت‌ها، از جمله زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی آن ادامه خواهند داد. آنها همچنین وعده دادند که هزینه‌های شدید و فوری را از طریق همکاری بی سابقه در زمینه محدودیت‌های صادراتی مرتبط با تحریم‌ها و مقابله با اطلاعات نادرست روسیه به مسکو تحمیل کنند.

بر اساس این سند، آمریکا و اروپا همچنین بلاروس را به خاطر همدستی در جنگ روسیه مسئول می‌دانند.

علاوه بر این، همانطور که نویسندگان بیانیه خاطرنشان کردند، وضعیت جنگ در اوکراین یک بار دیگر نیاز فوری برای شناسایی و رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین کالا و موادغذایی را آشکار کرد.

در بیانیه مشترک آمریکا و اروپا آمده است: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا تشخیص می‌دهند که تمرکز منابع کلیدی زنجیره تأمین کالا و موادغذایی به یک منبع خاص و محدود می‌تواند اقتصاد ما را در معرض اختلالات چالش برانگیز قرار دهد. لذا ما قصد داریم اقدامات هماهنگ را برای تقویت تنوع و انعطاف پذیرتر کردن منابع زنجیره تأمین کالاهای کلیدی بررسی کنیم.»

همچنین طرفین خاطرنشان کردند که به دنبال ایجاد شرایط مطلوب‌تر برای تجارت بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طریق تبادل اطلاعات در مورد محدودیت‌های صادراتی موجود هستند. در این بیانیه گفته شده: «ما در حال برداشتن گام‌های بیشتری برای تقویت همکاری‌های اجرایی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    🤣🤣🤣🤣🤣 پولتو بزار جلو اینه دوتا شه!! برو تول به مملکت خودت برس! یه عمر شما به ما تیکه انداختید حالا نوبت مائه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 1
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس