کد خبر 1443157
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
وقت تغییر درتیم ملی فوتبال فرا رسیده/از تفکرات کی‌روش لطمه خوردیم

کارشناس فوتبال با بیان اینکه زمان تغییرات در کادر فنی و برخی بازیکنان تیم ملی فرا رسیده است، گفت: تفکرات کی‌روش به تیم ملی ضربه زد و اجازه نداد این تیم به مرحله بعد جام جهانی صعود کند.

به گزارش مشرق، حسن روشن در پاسخ به این پرسش که علت یا علل ناکامی تیم ملی کشور مان در جام جهانی چه بود گفت: ما به چند دلیل نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. مهمترین آن تفکرات کی روش بود که متأسفانه باعث دو شکست سنگین برابر حریفانمان شد.

این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما ترسو بازی کردیم، تدافعی بودیم و نتوانستیم به جز ولز، حریفان دیگر را شکست دهیم. البته ولز هم شرایط خوبی نداشت و نتوانست خطر جدی برای ما ایجاد کند. ضمن اینکه دو توپی که حسینی از بازیکنان ولز گرفت باعث شد تیم ملی ما هجومی تر بازی کند و به گل دست پیدا کند اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش: ۲ درس بزرگ از جام جهانی گرفتیم/ انگشت انتقاد را به سمت من نشان دهید

روشن تاکید کرد: اگر قرار بود با این وضعیت حذف شویم همان اسکوچیچ می‌ماند بهتر بود. هزینه سنگینی باعث حضور کی روش پرداخت کردیم که بی نتیجه بود و نشان داد که تغییرات زیاد، به فوتبال ما ضربه زده است.

وقت تغییر درتیم ملی فوتبال فرا رسیده/از تفکرات کی‌روش لطمه خوردیم

این پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تفکرات متفاوت اسکوچیچ و کی روش باعث شد تا بعضی بازیکنان که زوج ساز شده بودند فرصت بازی پیدا نکنند و برخی‌ها که اصلاً فکر حضور در تیم ملی را نداشتند به طور کامل به میدان بروند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وقت آن رسیده است که جانشین بهتری برای کی روش پیدا شود گفت: کی روش امتحان خود را پس داد. همه از او حمایت کردند. با اینکه مخالف هم داشت اما همه به خاطر موفقیت تیم ملی سکوت کردند تا تیم به مرحله بعد سکوت کند. اما نه تنها صعود نکردیم بلکه دو بازی حساس را از دست دادیم. بنابراین وقت آن رسیده است که تغییرات در کادر فنی و حتی بازیکنان صورت بگیرد.

بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین خاطرنشان کرد: جوان‌ترها باید جای پا به سن گذاشته‌ها را بگیرند و باید در کادر فنی هم تغییرات اساسی صورت گرفته تا تیم بتواند در جام ملت‌های آسیا که زمان زیادی به آن باقی نمانده به موفقیت دست پیدا کنند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که مربی خارجی برای تیم ملی مفید تر خواهد بود یا داخلی گفت: ما جام جهانی را از دست دادیم. به دلیل آنکه برنامه ریزی دقیقی نداشتیم. سه سرمربی دردو سال هدایت تیم ملی ما را برعهده داشتند. اگر برنامه ریزی نداشته باشیم چه داخلی یا خارجی نمی‌تواند موفق باشد.

وقت تغییر درتیم ملی فوتبال فرا رسیده/از تفکرات کی‌روش لطمه خوردیم

وی تاکید کرد: از جام جهانی کنار رفتیم حالا باید تیمی قدرتمند برای جام ملت‌های آسیا بسازیم. باید مربی خوبی را به خدمت بگیریم که امنیت شغلی داشته باشد و بتواند با صبر و حوصله کارش را انجام دهد. بنابراین قبل از اینکه به فکر داخلی بودن یا خارجی بودن مربی باشیم باید برنامه اصولی برای موفقیت فوتبال کشورمان داشته باشیم.

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان ما تمام تلاششان را انجام دادند که موفق شوند اما این اتفاق رخ نداد. نفرات خوبی داشتیم. هم جوان و هم با تجربه اما تفکرات غلط کی روش باعث شد تا از جام جهانی حذف شویم و این هشداری برای ما بود که به هر دلیلی مربی را تغییر ندهیم زیرا این موضوع بیشتر باعث ضربه زدن به فوتبال ما خواهد شد نه دلیلی برای موفقیت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن + يك IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 0
    افرادي كه سرود ملي كشورشون را نخونند و به اصلي ترين نماد هر كشور يعني پرچم و سرود ملي احترام نگذارند انسان هاي بي غيرتي هستند . انسان بي غيرت هم براي كشورش زحمتي زيادي نمي كشه و براي پيروزي كشورش نميجنگه فقط از پول و امكانات كشورش استفاده ميكنه هر تيمي چه باشگاهي حتي اگه تيم محلات و كوچه هاي يك روستا هم به قطر ميرفت قطعا بيشتر از 6 گل از انگليس نميخورد پس به جاي چند ادم خود شيفته و بي غيرت !!! انسان هاي وطن پرست و خادم را ببريد كه براي كشورشن بجنگند اگر هم باختن باز همه به انها افتخار كنند در انتخاب بازيكنان با غيرت تصميم جدي بگيريد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس