طحان نظیف

 سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی را منبع اصلی حقوق و آرمان‌های مردم دانست و گفت: مطالبه‌گری نسبت به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم باید از سوی دانشجو انجام گیرد.

به گزارش مشرق، «هادی طحان نظیف» روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: من دانشگاهی امروز در خدمت شما هستم و خودم را یکی از شماها می‌دانم و این یعنی آینده نزدیک از آن شماست.

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به دانشجویان افزود: برای این آینده نزدیک خودتان را آماده کنید که ایران قوی و پیشرفته به اندیشه و تلاش تک تک من و شما نیاز دارد.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری نسبت به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم باید از سوی دانشجو انجام گیرد، اظهار داشت:‌ قانون اساسی مهم‌ترین ارزش‌ها و آرمان‌های یک کشور و ملت را در خود جا داده است.

وی با اشاره به فصل حقوق ملت در قانون اساسی، آن را جزو وجوه قابل افتخار قانون اساسی دانست و افزود: لازم است عموم مردم، نخبگان، جریان‌های دانشجویی و البته مسئولان به قانون اساسی مراجعه کنند زیرا وظایف قوا، نهادها و دستگاه‌ها در این قانون آمده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی که می گوید در بهره‌برداری از منابع کشور، نباید تبعیض وجود داشته باشد، اظهار داشت: مکرر دیدم فقهای شورای نگهبان نسبت به ادعای یک شهروند در دیوان عدالت اداری وقت گذاشته‌اند حتی به تازگی ۲۰ ساعت درباره اعتراض یک شهروند وقت گذاشتند.

وی راه‌حل مسایل کشور را اجرای قوانین دانست و اظهار داشت: ما امروز نقص قانون نداریم بلکه در اجرای قانون مشکل داریم؛ اگر دستگاه‌ها بر اساس اختیارات خود قوانین را درست اجرا کنند، مشکلات حل می‌شود.

طحان نظیف با یادآوری اینکه قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی برای خدمت به مردم دارد، اگر نقصانی هم وجود داشت ساز و کارهای رفع آن در همین قانون آمده است، در پاسخ به اینکه چرا در قانون اساسی بازنگری نمی‌شود، اظهار داشت: ظرفیت‌های مغفول در قانون اساسی داریم که باید به سراغ آنها برویم، اما اگر بازنگری هم بخواهد صورت گیرد، قانونگذار فرایند و ساز و کار این کار را پیش‌بینی کرده و البته یکبار شاهد بازنگری در قانون اساسی بوده‌ایم، بنابراین می‌بینیم که در صورت لزوم این کار انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 0
    چجوری مطالبه گر باشن وقتی تمام رسانه ها درانحصار آقازاده هاست؟ تو صدا و سیما شما برنامه ثریا رو سالی دو سه بار تعطیل می کنید!!!
  • کارمند ساده IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
     سخنگوی محترم شورای نگهبان قانون اساسی مثل اینکه در درون مردم نیستی یا حقوق بگیر نیستی ... الی ماشاالله نقض قانون وجود دارد در دو حوزه برایت نام می برم یکی عدم اجرای قانون افزایش حقوق برابر با نرخ تورم بانک مرکزی یا سازمان آمار حدودا 10 سال اخیر و یکی گرفتن حقوق و مزایای وزارت راه ومسکن بدون اجرای گرفتن مالیات از خانه های خالی و دیگری هم می خواهی قانون هدفمند کردن یارانه ها که بعد از احمدی نژاد برای کلیه افراد که آن زمان یارانه می گرفتند اجرا نشد مخصوصا در این 10 سال اخیر...و تو خود بخوان حدیث مفصل از دیگر قوانین نقض شده در سایر حوزه ها...
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    موافقم
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    درود
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    دقیقا
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    ازدروغ تا تقیه خجالت و شرم چیزی خوبیست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    آقای حقوق دان مغلطه نفرمایید
  • یوسف از همدان IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    آقای حقوق دان مغلطه نفرمایید، اجازه اجرای قانون نداشتن با نقضش چه فرقی داره ؟
  • ج د ا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 0
    کدوم قانون منظورت هست؟؟؟در زمینه حجاب چه قانونی برای برخورد با بی حجابی داریم؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    فرق بین معترض و اغتشاشگر و سیاسیون و غیر سیاسیون چیست و در کجا تفکیک شده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس