کد خبر 1443293
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
استفاده داعش از سلاح مرگبار در عراق

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که شواهدی وجود دارد دال بر اینکه گروه تروریستی داعش در دوره تسلط بر مناطق وسیعی در عراق از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. 

به گزارش مشرق، کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که شواهدی وجود دارد دال بر اینکه گروه تروریستی داعش در دوره تسلط بر مناطق وسیعی در عراق از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که آنها به شواهد دیجیتال و دیگر ادله شاهدان استناد کرده‌اند که همگی استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی گروه تروریستی داعش در عراق بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را تایید می‌کنند.

تیم تحقیقاتی سازمان ملل تاکید کرده است که داعش راکت، خمپاره‌های شیمیایی، مهمات شیمیایی برای موشک‌ها، کلاهک‌های شیمیایی و بمب‌های شیمیایی دست‌ساز تولید و استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است: شواهدی وجود دارد که داعش تدابیر مالی و لجستیک به منظور استفاده از این سلاح ها اتخاذ کرده بود. ما اکنون درک بهتری از مکان هایی داریم که شاهد فعالیت های ساخت سلاح و استفاده از آن در سراسر عراق بوده است.

در این گزارش به طور ویژه به حمله داعش به منطقه «طوزخورماتو» عراق در روز هشت مارس سال ۲۰۱۶ اشاره کرده است.

کارشناسان سازمان ملل افزایش موارد بیماری های مزمن و سرطان ها و مشکلات دیگر بهداشتی در منطقه طوزخورماتو سخن به میان آوردند.

در این گزارش به وجود روابط قوی میان شبکه های حامی داعش که مقر آنها در موصل و بغداد قرار داشت و شبکه های منطقه ای در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس اشاره شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 1
    داعش شبه نظامیان امریکایی هستند، شک نکنید
    • ح IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      2 0
      اینو فقط خواجه حافظ شیرازی نمیدونه!!
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 3
    تا آنجا که ما یادمون میاد دوسال پیش باافتخار پایان داعش در جهان را اعلام فرمودید پس این اراذل کجا بودند؟ که حالا سربالا گرفتند!!
    • ح IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      پایان حکومت داعش رو با افتخار اعلام کردیم ولی نمیتونیم راه بی افتیم تک تک شون رو پاکسازی کنیم!! الان حکومت داعش وجود نداره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس