تاریخچه تقابل‌های انگلیس و فرانسه/ حساس‌ترین دیدار تاریخ خروس‌ها و سه شیرها

دیدار تیم‌های ملی فرانسه و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ حساس‌ترین دیدار این دو تیم در جام جهانی است.

سرویس ورزش مشرق _ در یکی از دیدارهای یک چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ دو قهرمان سابق جام جهانی به هم رسیدند. فرانسه که چهار سال پیش در جام جهانی روسیه به قهرمانی رسیده بود، حالا به قطر آمده تا عنوان قهرمانی خود را تکرار کند. از طرفی تیم ملی انگلیس که سال‌ها است که در کسب جام‌های مختلف ناکام بوده است، می خواهد دوباره شخصیت قهرمانی خود را که در دهه ۶۰ میلادی داشتند، به رخ جهانیان بکشند.

تاریخچه تقابل‌های انگلیس و فرانسه در جام جهانی +جدول

بسیاری از فوتبال دوستان برنده این دیدار را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند و معتقدند که قهرمان جام جهانی از دل این بازی بیرون می‌آید. این دو تیم به دلیل حضور در یک قاره بازی‌های زیادی با هم انجام دادند. آنها تاکنون ۳۱ بازی در دیدارهای مختلف به مصاف هم رفتند که سهم انگلیس ۱۷ پیروزی و سهم فرانسه ۹ پیروزی بوده است. ۵ تساوی هم در کارنامه دو تیم دیده می‌شود.

نکته قابل توجه درباره دیدارهای این دو تیم، قدرت مطلق فرانسه پس از شروع قرن ۲۱ است. پس از سال ۱۹۹۹ تیم ملی انگلیس تنها یک بار در سال ۲۰۱۵ موفق شده است که فرانسه شکست دهد. همزمان با شروع قرن جدید فوتبال فرانسه به عنوان یک قدرت تازه به فوتبال معرفی شد. فرانسه از سال ۱۹۹۹ در هشت دیدار با تیم ملی انگلیس روبرو شده و فقط یک بار تن به شکست داده است، این در حالی است که پیش از آن در ۲۵ بازی برگزار شده ۱۸ بازی را مقابل انگلیس شکست خورده است.

تاریخچه تقابل‌های انگلیس و فرانسه در جام جهانی +جدول

از ۳۱ دیدار خروس‌ها و سه شیرها، ۲ مسابقه در جام جهانی بوده است که هر دو بازی با پیروزی انگلیس به پایان رسید. البته آنها در سال‌های اخیر بازی‌های زیادی در تورنمت مختلف با هم نداشتند و دو دیدار آنها در جام جهانی به سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۸۲ بازمی گردد.

تاریخچه تقابل‌های انگلیس و فرانسه در جام جهانی +جدول

هواداران در سرتاسر دنیا برای این مسابقه لحظه شماری می‌کنند و بسیاری از فوتبال دوستان این دیدار را مهم‌ترین دیدار تاریخ این دو تیم می دانند و پیش‌بینی می‌شود که شاهد یکی از جذاب‌ترین مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشیم.

این دو تیم روز شنبه ۱۹ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت روبروی هم صف آرایی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مینا رئوفی زاده IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 2
    انگلیس در حین اینکه به هیچ عنوان نباید فرانسه را دسته کم بگیرد تازه باید خیلی هم عالی بازی کُند و واقعأ اگر بازیکنان انگلیس خیلی متحد و پر تلاش بازی کنند میتوانند جام جهانی را فتح کنند و واقعأ یک قهرمانی برای انگلیس اون هم در زمان قدیم یعنی حکم صفر را دارد یعنی هیچ مهم این است که انگلیس چنان قوی باشد که الآن هم هم قهرمان شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس