.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا با اشاره به اینکه با تلاش‌های غیورمردان ارتش چهار تیم تروریستی داعش منهدم شد، تصریح کرد: اگر ارتشیان و سایر نیروهای مسلح نبودند، کشور ما به این ثبات امنیتی نمی‌رسید.

به گزارش مشرق، امیرسرتیپ کیومرث ماسوری جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده تیپ ۲۱۶ ارتش استان زنجان با یادآوری اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، جدایی‌طلبان ‌ساز خود را زدند، اظهار کرد: آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که تنها ۳۰ درصد سازمانی یگان‌های نظامی ما در پادگان حضور داشتند، دو لشگر ارتش با کمک عشایر ایلام ۵۳ روز در برابر دشمن ایستادگی کردند.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا ادامه داد: در این دوران با کمک ارتش، بسیج و سپاه عراق عقب رانده شد و یک وجب از خاک کشورمان دست بیگانگان نیفتاد.

وی با بیان این که با اتمام جنگ همه یگان‌های نظامی جز ارتش به استان‌ها بازگشتند، اضافه کرد: ارتشی‌ها در مرزهای غرب و جنوب‌غرب ماندند و در حال حاضر نیز این حضور ادامه دارد که ثمره این موضوع علاوه بر امنیت، کشف قاچاق، سلاح و مهمات است.

سرتیپ ماسوری با یادآوری اینکه با تلاش‌های غیورمردان ارتش چهار تیم تروریستی داعش منهدم شد، تصریح کرد: اگر ارتشیان و سایر نیروهای مسلح نبودند، کشور ما به این ثبات امنیتی نمی‌رسید.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا با تاکید بر اینکه نیروهای مسلحی که در خط حضور دارند امنیت داخلی کشور را برقرار کرده‌اند، اضافه کرد: وظیفه نیروهای مسلح برقراری امنیت است تا مسئولان ما با قدرت در همه عرصه‌های داخلی و بین‌المللی صحبت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از تحلیل‌های تحلیل‌گران آمریکایی این بود که این ارتش ایران آن ارتشی نیست که ما دیگر بخواهیم فکر تجاوز به کشورش را داشته باشیم، اضافه کرد: در رزمایش اخیر ارتش از موشکی هوشمند با برد بلند و با دقت بالا استفاده کردیم.

سرتیپ ماسوری گفت: همچنین بالگردهای هوانیروز در این رزمایش نیز در شب پرواز و تیراندازی کردند که چهار کشور در دنیا از این تکنولوژی برخوردار هستند که کشور ما یکی از آنهاست که تولید آن به دست جوانان کشورمان بوده است.

جانشین قرارگاه منطقه غرب نزاجا با توضیح اینکه هر جا اتفاقی رخ دهد ارتش در خدمت است، تاکید کرد: ارتش فدای ملت است زیرا از بطن همین مردم و خانواده‌های آنهاست.

استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه از قدیم‌الایام زنجانی‌ها دلگرم به حضور ارتش تیپ زرهی ۲۱۶ در استان هستند، اظهار کرد: در کنار نقشی که ارتش زنجان در حوزه‌های دفاعی ایفا کرده است کمک‌های زیادی در استان ارائه داد که نمونه آن را در گشایش یکی از معابر اصلی با کمک ارتش شاهد بودیم که این اقدام برای همیشه ماندگار خواهد بود.

محسن افشارچی با بیان اینکه امیدواریم این حرکات تداوم داشته باشد، تصریح کرد: ارتش در زنجان همیشه همراه مردم بوده و در کنار مسئولان است و باید از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

در پایان این مراسم سرهنگ جلال صالحی تودیع و سرهنگ محمدعلی میخک‌بیرانوند به عنوان فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان معارفه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 0
    *** خدا قوت دست حق نگهدارتان ... بدون تردید بازوبند و کسوت افتخار آمیز نیرو های مسلح نقش بسته بر بازوان وفاداری و توانایی ارتش جمهوری اسلامی ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس