ارتش

سخنگوی ارتش با بیان اینکه به زودی رزمایشی در جنوب شرق ایران خواهیم داشت، گفت: رزمایش‌های ارتش در راستای ارتقای توانمندی‌های فردی و یگانی، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به زودی رزمایشی در جنوب شرق ایران خواهیم داشت، گفت: رزمایش‌های ارتش در راستای ارتقای توانمندی های فردی و یگانی، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه در طول سال‌های گذشته صدها رزمایش برگزار کرده‌اند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران براساس ماموریت ذاتی خودش که دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است باید تمرینات متعددی داشته باشد.

سخنگوی ارتش گفت: برای اینکه آمادگی دفاعی ارتش دائما حفظ شود، این تمرینات انجام شده و طبیعتا در نقاط مختلف کشور هم باید این رزمایش ها طرح ریزی و متناسب با تهدیدها اجرا شود. به لطف خدا، امسال این تمرینات جدی‌تر دنبال شده است.

امیر تقی‌خانی بیان کرد: ما تردیدی نداریم اگر در طول سال‌های گذشته تا به حال سایه جنگ از کشورمان دور بوده، همراه با جایگاه تعیین کننده فرماندهی معظم کل قوا، آمادگی دفاعی و رزمی نیروهای مسلح نیز تحت فرماندهی ایشان، تعیین کننده بوده‌است و این آمادگی حاصل نمی‌شود مگر در صحنه های عملی و اجرای رزمایش‌های مختلف.

وی با اشاره به سناریوهای برگزاری رزمایش‌ها بیان کرد: ما در رزمایش‌ها تلاش می‌کنیم مطابق با صحنه‌ واقعی جنگ برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کنیم که براساس آن نیروها در قالب نیروهای مهاجم و مدافع در مقابل هم قرار می‌گیرند تا قابلیت‌های طرح ریزی، هدایت و اجرا آزمایش شود.

سخنگوی ارتش در پایان افزود: رزمایش های نیروهای مسلح پیام لازم رابه دشمنان مخابره می‌کند و همچنان خیال هرگونه تعرض به کشور را از ذهن‌شان دور می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس