کد خبر 1443463
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
.

چترها در رنگ‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شوند و به موازات تنوع در مدل، قیمت چتر هم در بازار نوسان زیادی دارد.

به گزارش مشرق، از ملزومات مورد نیاز در هوای بارانی و برفی که این روزها بیشتر مناطق کشور را فرا گرفته، چتر است. اگر از سال‌های قبل چتر دارید که بُرد کرده‌اید و بهتر است چتر خود را سفت بچسبید چرا که در روزگاری به سر می‌بریم که عددها و رقم‌ها مرتب بالا می‌روند و قیمت چتر هم بالا کشیده. اما اگر چتر ندارید و می‌خواهید بخرید، بهتر است در جریان قیمت‌ها باشید.

موضوعی که در خرید چتر ممکن است مسئله‌ساز شود، تنوع و قیمت این کالاست. چترها در رنگ‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شوند و به موازات تنوع در مدل، قیمت چتر هم در بازار نوسان زیادی دارد.

نوسان زیاد قیمت انواع چتر

خرید اینترنتی چند سال است که در کشور ما باب شده و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌شود اینترنتی سفارش داد. در مورد چتر هم سایت‌های مختلفی این کالا را عرضه می‌کنند.

نکته جالب در اینجا، قیمت‌های مختلف چتر در اینترنت است.

محدوده قیمت چتر در سایت‌های اینترنتی بین ۶۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان در نوسان است.

در حال حاضر ارزان‌ترین چتر موجود در سایت‌های خرید اینترنتی، مدل بچگانه آن است که بین۶۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

البته چتر بچگانه گران هم داریم. برای مثال، چتر بچگانه طرح دراگون ۴۹۵ هزار تومان قیمت خورده است.

چترهای برند شانزه‌لیزه بالاترین قیمت را در اینترنت دارند. ارزان‌ترین مدل این برند ۱۱ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و گران‌ترین آن ۱۹ میلیون و ۲۷۸ هزار تومان است.

چتر ۲۰ میلیونی! +عکس

چتر گران دیگر با برند ویکتوریناکس است که ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. چتر گلدار لبه توری با قیمت ۹۷۰ هزار تومان؛ چتر اتومات ضدباد با قیمت ۸۳۲ هزار تومان؛ و چتر اتومات شیائومی با قیمت ۷۸۹ هزار تومان جزو چترهای گران در سایت‌های اینترنتی هستند.

چترهای برند شوان که از نمونه چترهای تاشو است نیز بین ۳۰۰ هزار تا ۵۴۰ هزار تومان قیمت خورده‌اند.

قیمت چتر در بازارهای شهر تهران هم بسیار متفاوت است و محدوده قیمتی آن بین ۱۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر است (توجه داشته باشید که در اینجا، ما از چترهای پرمصرف صحبت می‌کنیم و چترهای برند و لوکس مدنظر نیست).

قیمت چتر بچگانه در مغازه‌های سطح شهر از ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۳۰۰ هزار تومان متفاوت است. بقیه چترها هم بین ۱۸۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

چه چتری بخریم؟

به جز قیمت، بحث مهم دیگر، مدل چتر است. از آنجایی که چتر دیر خراب می‌شود و چند سال می‌شود از آن استفاده کرد بهتر است یک چتر محکم و مقاوم بخرید.

چترها خیلی متنوع است اما به طور کلی به دو دسته کلاسیک (عصایی) و تاشو تقسیم می‌شوند. چترهای کلاسیک دوام بیشتری دارند و در برابر باد مقاومند و پشت و رو نمی‌شوند.

این مدل چترها معمولا بیشتر عمر می‌کنند و قطرشان هم بزرگ‌تر از دیگر چترهاست اما این چترها دست و پاگیرند. در مقابل، چترهای تاشو چون قابلیت جمع‌شوندگی دارند، حمل آنها راحت‌تر است. این چترها در مقایسه با چترهای عصایی سبک‌تر هستند، اما دوام آنها کمتر است و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر قصد خرید چتر دارید می‌توانید با ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یک چتر با کیفیت مناسب تهیه کنید و از روزهای سرد و دلنشین بارانی و برفی لذت ببرید.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    31 0
    حالا جالبیش اینه که اگه اون چتر بیست میلیونی رو بخری به هرکی بگی چترم برند شانزه لیزه است بیست تومن خریدم فکر میکنه اوسکولش کردی😆
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    36 4
    اسراف‌کاران برادران شیطانند. این حرف خدای متعال، مالک بهشت و جهنم است.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    13 0
    آخرین چتری که خریدیم (و خواهیم خرید) یازده سال پیش از دستفروش کنار خیابان به قیمت سه هزار تومان بود. این روزها کمی خیس می شویم.
  • حجت IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    37 20
    چتره گرون نیست بلکه پول ماست که به لطف حسن و شرکاش که ارزشش با پهن یکی شده
    • DE ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      37 1
      در این شکی نیست اما پهن در مغز کسی است که 555 دلار بده یک چتر بخره به خاطر مارکش. یعنی اون شخص داد میزنه من هیچ ارزشی ندارم جز لباس و پوشاک و وسایلم. ثرومتندان بزرگ را میبینید با وسایل خیلی ارزان و ساده زندگی می کنند. کسی که 20 میلیون میده برای چترش که ادای ثروتمندان خارجی رو در بیاره و هموطنش رو فراموش میکنه که حقوق پنج میلیونی اش چند ماهه عقب افتاده، ارزشش از پهن کمتره.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      23 0
      600 دلار چتر گرونیه.
    • قریشی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      19 0
      این برندهای معرفی شده (بجز شیائومی و شوان که قیمت منطقی در مقابل کیفیت عالی دارند) برای کشورهای اروپایی و امریکائی هم بالاست و هر کسی از این نوع چترها نمیخره ربطی به ارزش پول نداره
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      6 3
      جوک نجو دولت قبلی دلار رو چند تحویل این دولت داد الان دلار چنده؟
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    34 2
    یکی از عللل گرانی همین سایت دیجی کالاست وقتی قیمت نجومی برای اجناس میرنند دیگر قیمت پانصدهزار و یک میلیون برای چتر ارزان جلوه داده میشود و متاسفانه قیمت بازار و محلات پایین سهر هم با این سایت شیطانی تنظیم می شود
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    26 0
    چتر خوب جلوی مترو دروازه دولت میفروشند 100 هزار تومن
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      19 2
      موافقم
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      15 0
      احسنت،، مونده ب شعور ادم ها که چطوری پول خرج کنند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    13 2
    این چه مطلبی بود نوشتید ؟ چه دردی از کسی دوا کرد ببخشید ولی خاک برسرتان با این مطلبتان چتر هم چیزی است از خارج بیاید درست کنید ارزان خوب و محکم بدید دست مردم به جای تبلیغ چتر خارجی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 1
    برای واردات موبایل این همه دردسر درست می کنید ولی همین چیزهای الکی وارد میشه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    17 3
    خدا لعنت کنه دیجی کالا و امثالش رو که فرهنگ اشرافی گری رو گسترش میدن....با هر خریدتون از دیجی کالا و امثالش دارید به این کاراشون کمک میکنید دیگه خود دانید من که حتی برا اقواممون هم از دیجی کالا خرید نکردم چرا اجازه ورود این کالا های لوکس به کشور داده میشه و باعث از بین رفتن ارز میشه؟!!!!
  • رضا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 8
    بعد میگن غرب بده و ما با امریکا و اسرائیل مشگل داریم
  • سید مهدی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    ارزونترین چتر شانزه لیزه از حقوق معلم بیستر
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    الحمدلله انقدر نعمات الهی مثل باران و برف کم شده که دیگه احتیاحی به چتر نیست حالا میخاد چه یک سنت باشه چه 600 دلار باشه البته عده ای برای جلوگیری از سوزش پوست و برنزه شدن ، زیر آفتاب ، چتر میگیرن که من به اونا کاری ندارم
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    کسی نیست افسار دیجی‌کالارو بکشه؟!!! خودمونم که اراده نخریدن ازش و تحریمشو نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس