تاکید آیت الله سیستانی برلزوم همزیستی مسالمت‌آمیز و کاهش خشونت‌ها

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در دیدار با هیئتی از سازمان ملل متحد، درباره شرایط سیاسی عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق امروز چهارشنبه با هیئتی از مقامات سازمان ملل در نجف اشرف دیدار کرد.

ریاست این هیأت بین المللی، بر عهده «میگل آنخل موراتینوس» معاون دبیرکل سازمان در موضوع حملات علیه اماکن دینی در جهان بود. بنابر اعلام دفتر آیت الله سیستانی، موراتینوس در این دیدار گزارشی درباره طرح‌های سازمان ملل در زمینه بازسازی اماکن دینی تخریب شده در عراق، ارائه کرد.

در این دیدار، آیت الله سیستانی خواستار ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، کاهش خشونت‌ها و همبستگی بیشتر بر اساس احترام به حقوق دیگران در میان ادیان مختلف و گرایشات فکری متعدد شد.

وی تاکید کرد: مصیبت‌ها و بحران‌هایی که ملت‌ها و قومیت‌ها در مناطق مختلف جهان در نتیجه ظلم و ستمِ فکری، دینی و سرکوب آزادی‌های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی با آن روبرو هستند، موجب ایجاد جریان‌های تندرو و افراطی می‌شود که خشونت کور را اعمال کرده و به مردم بی گناه و اماکن دینی و باستانی که وابسته به جریان مخالف فکری و عقایدی آنهاست، آسیب وارد می‌کنند.

آیت الله سیستانی بر لزوم مقابله با پیامدها و عواقب ناشی از این پدیده‌های مردود و محکوم، تاکید کرد و گفت: باید تلاشی جدی برای تحقق عدالت در جوامع مختلف مبتنی بر کرامت انسانی، به کار گرفته شود، همان گونه که اراده الهی در این مساله ایجاب می‌کنند، این اقدامات در نهایت می‌تواند شرایط را برای نشر تفکرات افراطی محدود سازد.

آیت الله سیستانی با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل در این زمینه، برای موراتینوس در انجام این مأموریت آرزوی موفقیت کرد و از موارتینوس خواست که سلام وی را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 0
    با درود سلام به حضرت‌آیت الله سیستانی گرامی... لطفا برای ایران و ایرانیان دعا کنید...
  • حاج علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 0
    فکر کردم خواسته خشونت هارو تمام کنه🤨
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 1
    رهبرم و مرجعم فقط سید علی خامنه ای و السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس