کد خبر 1443709
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
خاندوزی: سهم بانک‌ها در تامین مالی بالاست

وزیر اقتصاد گفت: سهم بانک‌ها در تامین مالی بالا است که در این بین استفاده از تسهیلات قرض الحسنه یک ویژگی ممتاز است.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ظهر امروز در سالن جهاد وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه وزارت اقتصاد وزارت تامین مالی دولت در بخش درآمدهای پایدار است، گفت: پشتیبانی از تامین مالی اقتصاد به معنای عام نیز به عهده وزارت اقتصاد است. در حوزه مالیات و سایر ابزارهای درآمدزایی تلاش کردیم تا بیشترین جذابیت به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شود. اتفاقی که در قانون تحقق جهش دانش‌بنیان رخ داد یکی از رخدادهای خوبی است که انجام شده است.

وی افزود: بررسی لایحه بودجه سال آینده در حال انجام است و پیشنهاد ما این است که با توجه به وجود رکود در برخی بخش ها لازم است تا حمایت مالیاتی لازم انجام شود. قطعا وقتی صنعت در کشور رشد می‌کند، درآمد ملی نیز افزایش خواهد یافت در نتیجه درآمد دولت نیز رشد خواهد کرد. امیدوار هستیم سهمی از مالیات که توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه در نظر گرفته می‌شود به گونه ای باشد که امکان حمایت از تولید به ویژه دانش بنیان ها فراهم شود.

وزیر اقتصاد گفت: سهم بانک‌ها در تامین مالی بالا است که در این بین استفاده از تسهیلات قرض الحسنه یک ویژگی ممتاز است. ما امروز از بهترین روش تامین مالی می‌خواهیم برای بهترین روش تولید اقتصادی استفاده کنیم. امروز نقطه شروع ۱۰۰۰ تسهیلات نیست مسئله این است که تا امروز از شیوه قرض الحسنه برای تامین مالی حوزه دانش بنیان استفاده نمی‌کردیم و این موضوع از این جهت اهمیت دارد.

خاندوزی گفت: صندوق های نوآوری خود کمک کردند تا ریسک این تسهیلات کاهش پیدا کند. اینکه بانک و صندوق های پژوهش و فناوری با یکدیگر کار می‌کنند بسیار ارزشمند است. با توجه به عملکرد بسیار بهتر بانک های قرض الحسنه نسبت به بانک های تجاری می‌توان گفت که آنها بسیار کم هزینه تر عمل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    خاندوزی یکم به فکر آخرتت باش دهن مردم رو توی بورس سرویس کردی فکر مردی خدا ازت میگزره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس