1

نماینده یکی از تشکل های کارگری ایران در اجلاس منطقه ای سازمان جهانی کار از افزایش بی سابقه ۵۷ درصدی دستمزد کارگران قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، رییس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران در اجلاس منطقه ای سازمان جهانی کار اظهار داشت: ایران نیز مانند سایر جوامع و ملتها در دوران ترمیم آسیب ها و رنج های ناشی از پاندمی کرونا به روزهای بهتر اندیشیده و با تلاش افزون ، در صدد ارتقاء نرخ رشد اقتصادی و تقویت بنیانهای تولید ملی است .

سید محمد یاراحمدیان افزود: کارگران ایرانی همدوش با سایر شرکای اجتماعی با درک نقش بسزای خود در این روند، فداکاری و همدلی مضاعفی را به خرج داده و به سرعت در پی ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با هدف بستر سازی بازگشت همکارانی هستند که در اثر آسیب های ناشی از کرونا از بازار کار کشور خارج شده اند.

این فعال کارگری با گرامیداشت نقش ویژه کارکنان بخش درمان و بهداشت در سطح جهان در مهار پاندمی کرونا، از اقدام دولت ایران در تصمیم بکارگیری و اشتغال دائم عموم کارکنانی که بصورت موقت و پاره وقت در دوران کرونا مدد کار و یاور بخش درمان کشور بوده اند، قدردانی کرد که منجر به ایجاد صدها فرصت جدید شغلی برای آنان شد.

وی با اشاره به تلاش و پایمردی بازیگران اقتصادی ایران، به تحریم های غرب علیه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه باید از تداوم تحریم های ناعادلانه ای یاد کنم که علیه مردم ایران وضع و باعث کندی و خلل در چرخه بازگشت شرایط کار و تولید ایران به وضعیت عادی و نیز امکان رفاه افزون ، برای کارگران ایران شده است و لذا از سازمان بین المللی کار می خواهیم در چهارچوب ماموریت های خود برای رفع این تحریم ها تلاش کند.

یاراحمدیان همچنین خاطر نشان کرد: طراحی و کاربرد ابتکارات جدید از ناحیه دفتر منطقه ای و آسیایی سازمان بین المللی کار برای حقیقت یابی و راستی آزمایی ادعاهای نادرستی که به بروز این سوء تفاهم منجر گشته و یافتن راه حل های حقوقی و تکنیکی لازم برای عبور از وضعیت نا مطلوب فعلی از مهمترین انتظارات جامعه کارگری ایران از نهادهای بین المللی است.

این نماینده کارگری، با اشاره به سیاست های حوزه کار گفت: هرچند که بروز پاندمی کرونا موجب اخلال در روند تحقق مؤلفه های کار شایسته در ایران شده اما امید می رود که با بازنگری در سیاستهای حوزه روابط کار و بویژه تقویت نقش شرکاء اجتماعی در این روند مسیر گذاریهای انجام یافته با تمرکز بر عدالت و توسعه انسان محور در گذار پیشرفت سریعتر قرار گیرد.

وی با برشمردن اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط قشر کارگری در کشور، تصویب مقاوله نامه های مربوط به قشر کارگری در مجلس را یکی از این اقدامات برشمرد.

یاراحمدیان خاطر نشان کرد: افزایش نرخ و درصد حداقل مزد قانونی کارگران در ابتدای سال جاری به میزان ۵۷ درصد که برای نخستین بار با این اندازه از رشد و افزایش در تاریخ روابط کار ایران صورت گرفت، به منزله همدلی و درک متقابل دولت، کارگر و کارفرما با هدف عبور از شرایط سخت کرونا و حرکت به سوی تحقق مؤلفه های کار شایسته بود.

این فعال کارگری با اشاره به راه اندازه کمیته‌ای برای کارگران مهاجر گفت: مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران در ابداعی جدید و به منظور تحقق اهداف کار شایسته برای عموم کارگران در صدد راه اندازی " کمیته تخصصی کارگران مهاجر" در ذیل ساختار اداری خود است تا از همکاری و مشارکت این دسته از کارگران شاغل در ایران بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴ دهه است که ایران میزبان سخاوتمند میلیونها کارگر مهاجر افغانی است که ضمن بهره مندی از فرصت های شغلی مناسب از همه امکانات ، حمایت ها و خدمات درمانی ، تأمین اجتماعی ، آموزشی و مهارتی برای خود و خانواده در شرایطی کاملا مشابه و همسان کارگران ایرانی بهره مند شده اند که امید است با پشتیبانی و همکاری فنی سازمان بین المللی کار همراه شود.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی هفدهمین نشست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان بین‌المللی کار (ILO) که از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ در کشور سنگاپور در حال برگزاری است. سیدصولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانس در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس