کد خبر 1444013
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
کنایه سنگین «مادورو» به رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور ونزوئلا طرح اتهام فساد علیه معاون رئیس جمهور آرژانتین را محکوم کرد.

گزارش مشرق به به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور ونزوئلا، زندانی شدن معاون رئیس جمهور آرژانتین را اقدامی سیاسی دانست و آن را مورد انتقاد قرار داد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا امروز پنج شنبه اعلام کرد که «کریستینا فرناندز دی کرشنر» معاون رئیس جمهور آرژانتین، که به اتهام فساد به شش سال زندان محکوم شده است، قربانی آزار و اذیت سیاسی شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از این تصمیم دادگاهی در آرژانتین افزود: ما مخالفت قاطع خود را با آزار و اذیت مداوم رسانه ای و سیاسی که کریستینا فرناندز دی کرشنر، معاون رئیس جمهور هدف آن قرار گرفته است، اعلام می کنیم. مادورو ابراز امیدواری کرد که دیر یا زود، حقیقت روشن شود و به صدای مردم آرژانتین احترام گذاشته شود.

روز سه‌شنبه، دادگاهی در آرژانتین، معاون رئیس جمهور این کشور را به شش سال زندان محکوم کرد. بنا به رای این دادگاه فرناندز به صورت مادام العمر از تصدی پست‌های دولتی به دلیل این پرونده فساد منع شده است. با این حال، معاون رئیس جمهور آرژانتین کماکان آزاد است و می تواند نسبت به این رای درخواست تجدید نظر کند.

پیش از این نیز روسای جمهور برزیل، مکزیک و خود رئیس جمهور آرژانتین از فرناندز دی کرشنر حمایت کردند و رای دادگاهی علیه وی را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس