کد خبر 1444286
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
آمریکا ۳ مقام ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۳ مقام ایرانی را به بهانه واهی نقض حقوق بشر تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وبگاه خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه با انتشار بیانیه ای از تحریم ۳ مسئول ایرانی به بهانه واهی نقض حقوق بشر خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که مسئولین ایرانی مذکور به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران هدف تحریم های یکجانبه این کشور قرار گرفته اند.

مقامات ایرانی که امروز هدف تحریم های آمریکا قرار گرفتند عبارتند از:

علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه

ابراهیم کوچک زاده، فرمانده نیروی انتظامی چابهار

الله کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی شهر کرج

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس