اتحادیه اروپا امروز برای تحریم ایران جلسه برگزار می‌کند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه نشست برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزاری خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای اجماع در خصوص وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران و کمک تسلیحاتی بیش از دو میلیارد یورو (۲.۱۱ میلیارد دلار) نشست برگزار می‌کنند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت با این حال احتمال می‌رود مجارستان در نشست اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف‌ با برخی وزرای خارجه این اتحادیه بر سر مسدود شدن بودجه بروکسل برای بوداپست، برخی از تصمیمات نشست را بلوکه کند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به احتمال استفاده مجارستان از قدرت وتو در نشست امروز گفت: «در اصل توافق وجود دارد اما مشکل بزرگ وجود دارد». وی ادامه داد: «این نوعی دیپلماسی باج خواهی است که ترجیح می‌دهیم شاهد آن نباشیم اما چیزی است که وجود دارد».

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند به بهانه حمایت از اوکراین، نهمین بسته تحریمی را علیه روسیه را به بحث گذارند که طبق آن حدود ۲۰۰ فرد و نهاد روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین درصدد هستند تا به بهانه حمایت از اغتشاشات، تحریم‌هایی را علیه افراد و سازمان‌های ایران مورد بررسی قرار دهند.

اتحادیه اروپا در نشست امروز خود همچنین قصد دارد تا دو میلیارد یورو بودجه صندوقی را که کشورهای عضو برای تأمین مالی خرید تسلیحات برای کی‌ف استفاده کرده‌اند و در طول تقریباً ۱۰ ماه از جنگ در اوکراین تا حد زیادی کاهش یافته، اضافه کنند.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا قبل از نشست خود با شرکایشان در کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مولداوی و اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مبارک ایران
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    وای خواهش میکنم ما رو تحلیم نکنید!!! می میتلسیم!!!!! ابله های دوزاری
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    اینها غلطهای اضافی است که اروپا دارد می خورد تحریم نفتی همچون بمبی اتمی اروپا را نابود می کند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    ایران نیز باید تهدید کند در صورت تحریم ایران و عد ملغو تحریمهای قبلی موشک های بالستیک بیشتری در اختیار ورسیهی قرار خواهد داد
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    وزارت خارجه با بسیج همراهی بکند ما پرچم اسلام را در واشنگتن به اهتزاز در میاوریم اما نمی کند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند برخی از اطرافیان پوتین وی را تحت فشار قرار می دهند که بسیج نسبی را لغو کند این کار یعنی خیانت
  • خسرو IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    روسیه به چه روزی انداخت ما رو . اون از برجام و اینم از این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس