مخالف اسلام هراسی هستیم/ از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنیم

«شی جین پینگ» با تأکید بر اینکه پکن مخالف اسلام هراسی یا پیوند دادن تروریسم به یک نژاد یا مذهب خاص است، از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اعلام حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، شیء جین پینگ رئیس جمهور چین در اجلاس سران کشورهای عربی و چین برای همکاری و توسعه در ریاض گفت: نشست سران کشورهای عربی و چین رویدادی محوری در تاریخ روابط طرفین است و آینده زیباتری را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور چین ادامه داد: چین و کشورهای عربی به یکدیگر اعتماد دارند و قاطعانه از مسائل حیاتی یکدیگر حمایت می‌کنند. منافع متقابل نیروی محرکه روابط چین و کشورهای عربی است. ۱۷ سازوکار همکاری بین چین و کشورهای عربی برپا شده و حجم مبادلات طی ده سال به ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

پینگ تأکید کرد: ما باید صلح را در منطقه حفظ کنیم و به امنیت مشترک دست یابیم. از مشارکت کشورهای عربی در ایجاد راه حل برای اختلافات در منطقه حمایت می‌کنیم. ما باید اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: ما اسلام هراسی یا پیوند دادن تروریسم را به یک نژاد یا مذهب خاص رد می‌کنیم. قضیه فلسطین برای صلح و ثبات خاورمیانه مهم است و وجدان اخلاقی بشریت را مورد محک قرار می‌دهد.

رئیس جمهور چین با بیان اینکه در مسئله فلسطین باید قاطعانه به راه حل تشکیل دو قلمرو مستقل و اصل زمین در برابر صلح پایبند بود، گفت: ما از ایجاد کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    7 3
    اويغور مسلمان در بيدادگاه رژيم منحوس چين و نوكري رژيم كودك كش در خدمت كمونيست بي دين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس