کد خبر 1444444
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تویوتا

تویوتا با رونمایی از کراس‌اوور کوچک و شهری C-HR در سال ۲۰۱۶ ثابت کرد که توانایی طراحی و تولید خودروهای جذاب و متفاوت را دارد.

به گزارش مشرق، با گذشت تقریباً ۶ سال، این کمپانی ژاپنی حالا مشغول توسعه نسل دوم C-HR است و با معرفی یک خودروی مفهومی با نام C-HR پرولوگ به استقبال آن رفته است. این کانسپت نشان می‌دهد نسل دوم هم از طراحی خاص و متمایزی برخوردار خواهد بود.

معرفی تویوتا C-HR پرولوگ +عکس

طراحی پیچیده بدنه تویوتا C-HR پرولوگ

کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ بدنه‌ای با ترکیب رنگ مشکی، نقره‌ای و نارنجی دارد. المان‌های اصلی این خودرو مدل‌های اخیری مثل پریوس و کراون را در ذهن تداعی می‌کنند. هر چند این کانسپت طراحی پیچیده‌ای دارد، اما به نظر می‌رسد همانند آیگو X، با تغییرات اندک راهی خطوط تولید شود.

معرفی تویوتا C-HR پرولوگ +عکس

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم خط و خطوط کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ بیشتر و تیزتر از نسل فعلی C-HR است. چراغ‌های اصلی این خودرو مثل محصولات اخیر تویوتا ساختاری باریک و بومرنگی‌شکل دارند. جایگاه دستگیره در عقب باز هم خاص است و مهندسان این المان را در امتداد چراغ‌های عقب قرار داده‌اند.

خودروهای مفهومی معمولاً با رینگ‌های بزرگ طراحی می‌شوند. این اصل درباره تویوتا C-HR پرولوگ نیز صادق است و رینگ‌های آن ابعاد غیرمتعارفی نسبت به بدنه دارند. می‌توان حدس زد که این رینگ‌ها در نسخه تولید انبوه کوچک‌تر خواهند شد. به‌غیر از پیش‌بینی می شود دستگیره‌های در کشویی و همچنین دوربین‌های جانبی جای خود را به دستگیره‌های معمولی و آینه‌های جانبی رایج بدهند.

معرفی تویوتا C-HR پرولوگ +عکس

نمای عقب کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ طراحی بسیار پیچیده‌تری دارد. شیب زیاد شیشه، اسپویلر سقفی، چراغ‌های سرتاسری، برآمدگی زیاد درب پنجم و دیفیوزر حجیم از جمله ویژگی‌های این مفهومی در نمای عقب هستند.

معرفی تویوتا C-HR پرولوگ +عکس

رشد فاصله محوری

تویوتا می‌گوید زوایای ورود و خروج C-HR پرولوگ بیشتر از نسل کنونی C-HR است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت فاصله محوری نسل بعدی این خودرو افزایش خواهد یافت و احتمالاً فضای کابین آن بیشتر خواهد شد. این شرکت از انتشار مشخصات فنی خودداری کرده، اما می‌دانیم نسل بعدی C-HR با پیشرانه هیبریدی شارژی و احتمالاً پیشرانه تمام الکتریکی به فروش خواهد رسید. بد نیست شارژ کنیم باتری مورد نیاز این خودرو در اروپا تولید می‌شود.

معرفی تویوتا C-HR پرولوگ +عکس

کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ را استودیوی طراحی این شرکت در جنوب فرانسه خلق کرده است. درباره زمان معرفی و عرضه نسل بعدی C-HR اطلاعاتی در دست نیست. با وجود این تویوتا تاکید می‌کند نسل دوم این خودرو به‌زودی توجه عابرین پیاده در خیابان‌های اروپا را به خود جلب خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس