کد خبر 1444548
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
چین

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که چین در حال خرید نفت روسیه با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده از سوی کشورهای غربی است.

به گزارش مشرق، خرید نفت روسیه از سوی چین با قیمتی بالاتر از ۶۰ دلار به عنوان سقف قیمتی تعیین شده از سوی کشورهای غربی نشان می‌دهد که مسکو مسئولیت انتقال و بیمه محموله‌های نفتی خود را به عهده گرفته است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، نفت شرق دور روسیه در بازار آسیا بالاتر از ۶۰ دلار در حال فروش است که نشان می‌دهد احتمالاً مسکو در حال استفاده از ناوگان نفتکش‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای خود برای دور زدن تحریم‌های غرب است.

آرگوس مدیا گزارش داد که قیمت صادراتی نفت شرق دور روسیه برای تحویل در ماه ژانویه در بازار آسیا ۶۷.۱ دلار در هر بشکه قیمت گذاری شده و تعدادی از شرکت‌های پالایشی خصوصی چینی برای دریافت نفت روسیه در این ماه ثبت سفارش کردند.

چند روزی است که کشورهای عضو گروه ۷، اتحادیه اروپا، و استرالیا برای نفت روسیه سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را تعیین کرده و اعلام کرده اند شرکت‌های غربی نمی‌توانند به محموله‌های نفتی روسی خدمات بیمه‌ای، حمل و نقل، و کارگزاری بدهند مگر آنکه این محموله‌ها با قیمت کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه خریداری شده باشند.

چین بزرگترین وارد کننده نفت از روسیه است و گفته می‌شود سقف قیمتی تعیین شده از سوی کشورهای غربی را رعایت نمی‌کند. کارگزاران می‌گویند دو کشور در حال انجام معاملات خود به روال قبل هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دم چین گرم که با همه معامله می کنه
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس