مکرون: توپ در زمین ایران است

رئیس جمهور فرانسه بعد از نشست کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا گفت در ماه‌های آینده، اروپا باید قاطعانه به قانون کاهش تورم آمریکا پاسخ دهد.

به گزارش مشرق، امانوئل مکرون خواستار مقابله با قانون جنجال برانگیز کاهش تورم آمریکا موسوم به (IRA) شد و گفت: اروپا باید به قانون آمریکا در مورد کاهش تورم واکنش قوی نشان دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی azgeopolitics، رئیس جمهور فرانسه بعد از نشست کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا که روز جمعه در آلیکانته اسپانیا برگزار شد، گفت: در ماه‌های آینده، اروپا باید قاطعانه به قانون کاهش تورم آمریکا پاسخ دهد. در ماه‌های آینده، ما باید یک واکنش قوی اروپایی به این قانون نشان دهیم.

وی تاکید کرد این امر باید «قبل از پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳» اتفاق بیفتد و «صنعت اروپایی باید در مقابل اقدامات آمریکا رقابتی باشد».

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد که شرکت کنندگان در این نشست به اتفاق آرا بر لزوم پاسخی واحد به قوانین آمریکا تاکید کردند. مکرون در عین حال گفت: در حال حاضر مذاکراتی با طرف آمریکایی برای دستیابی به برخی استثناها برای محصولات اروپایی در جریان است.

قانون کاهش تورم که تابستان امسال در آمریکا تصویب شد، یارانه‌های سخاوتمندانه‌ای را به سازندگان خودروهای الکتریکی، باتری‌ها و تجهیزات برقی که در آمریکا تولید می‌شوند، ارائه می‌دهد. به گفته رهبران اروپایی، این قانون می‌تواند جرقه یک جنگ تجاری جدید درآن سوی اقیانوس اطلس باشد.

پیشتر، مکرون در جریان سفر به واشنگتن گفته بود که برنامه‌های حمایت‌گرایانه آمریکا برای اعطای یارانه به شرکت‌های آمریکایی به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم، «تهدیدی برای تجزیه غرب است» و «این ممکن است مشکلات آمریکا را حل کند، اما مشکلات اروپایی‌ها را تشدید می‌کند».

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نیز از این قانون انتقاد و خاطرنشان کرد که قانون کاهش تورم آمریکا با قوانین تجارت بین المللی ناسازگار است و در عین حال تاکید کرد که اروپا خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست و از حل اختلافات با آمریکا از طریق مذاکره به جای شکایت سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس