فلسطین

ماتوندو کاستلو مجری تلویزیونی در آلمان پس از شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز در شهر بیت داجان فلسطین، به اتهام تعصب ضد رژیم صهیونیستی از محل کار خود اخراج شد.

به گزارش مشرق، تارنمای شبکه خبری تی آر تی شنبه شب نوشت، یک شبکه تلویزیونی کودکان آلمان یکی از مجریان خود را به دلیل شرکت در تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی اخراج کرد.

ماتوندو کاستلو پستی را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت؛ مبنی بر اینکه او این هفته از شبکه تلویزیونی KiKa به دلیل شرکت در تظاهرات در شهر بیت داجان در نزدیکی نابلس در ماه اوت اخراج شده است.

وی گفت، این تظاهرات مسالمت آمیز بود و هدف آن اعتراض به مصادره زمین توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان بود.

کاستلو افزود: "من قصد نداشتم یک بیانیه سیاسی بدهم و حتی در برابر اسرائیل موضع نگرفتم. من بلافاصله این موضوع را علناً اعلام کرده و بارها آن را برای شبکه کیکا توضیح دادم. "

روزنامه‌های آلمانی با انعکاس شرکت این مجری تلویزیونی در تظاهرات حامیان فلسطین، با انتشار مطلبی با عنوان «جشنواره افراطی: مجری کی‌کا در کنار متنفران از اسرائیل تظاهرات می‌کند» تلاش کردند افکار عمومی را علیه او برانگیزند.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نشریه مشهور بیلد آلمان در ماه اوت خواستار حمایت از اخراج این خبرنگار از حزب راست‌گرای بوندستاگ شده بود.

پس از انتشار این گزارش‌ها، کی‌کا اعلام کرد «تصمیم گرفته شده تا زمانی که همه جنبه‌های این مسئله روشن نشود، کار با او را ادامه ندهد».

این اولین بار نیست که یک مجری تلویزیون آلمانی به دلیل حمایت از فلسطینی‌ها اخراج می شود.

در ماه فوریه، پنج کارمند شبکه دولتی دویچه وله آلمان، از جمله فرح مراقا، روزنامه‌نگار فلسطینی-اردنی، به اتهام یهودی‌ستیزی اخراج شدند.

در ماه سپتامبر، یک دادگاه کار آلمان حکم داد که اخراج مراقا از نظر قانونی توجیه ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 12
    خوب کاری کردن
    • ح IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 2
      آزادی بیان چیشد پس؟؟ البته وقتی ارباب دستوری بده باید ازش طرفداری کنی وگرنه جیره ت قطع میشه!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 3
    جوووونم آزادی بیان، غربگداها بیاین ماله کشی!! خخخخخخ
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 3
    آلمانی که همانند سایر حاکمان غرب وحشی دم از دموکراسی و آزادی زده و با این پوشش آشوبگران ویرانی طلب فارسی زبان چند نفره را بار ها حمایت کرده و می کند و دروازه برلین را به روی تجزیه طلبان می گشاید،اما تحمل شرکت در یک تطاهرات آرام مجری تلویزیون خود در کرانه باختری را نداشته و وی را اخراج می کند!حقیقت دموکراسی غرب وحشی این است در هر صورت غرب وحشی وحشی است!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    آخه حقوق بشر فقط برای اسراییلیها وآمریکا و اروپاست بقیه مانند فلسطین یمن عراق وافغانستان و...حقوقی ندارند بخاطر اون اخراجش کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس