نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه غرب عاصی کرد/ نوشته رهبر انقلاب درباره شهید+عکس

شهید غلامعلی پیچک بیشتر کار شناسایی‌ها را در عملیات‌ها خودش انجام می‌داد و تا پشت سنگرهای دشمن هم نفوذ می‌کرد. او در اوایل جنگ صدام حسین را در جبهه غرب عاصی کرده بود.

به گزارش مشرق، شهید غلامعلی پیچک در قالب بورسیه فیزیک هسته‌ای وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد. در واقع او از دومین سری دانشجویان دانشکده انرژی اتمی ایران بود و حدود ۸۰ واحد را گذرانده بود که با آغاز غائله کردستان همراه با شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان به این منطقه رفت و همین حضور زمینه او را در جبهه غرب برای مقابله با دشمن بعثی فراهم کرد.

نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه غرب عاصی کرد+ عکس

نظر رهبر انقلاب درباره شهید پیچک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب درباره شجاعت و جانفشانی غلامعلی پیچک فرمودند: درود خدا و فرشتگان و صالحان بر سردار شجاع و صمیمی و فداکار اسلام، غلامعلی پیچک، شهیدی که در دشوارترین روزها، مخلصانه‌ترین اقدام‌ها را برای پیروزی در نبرد تحمیلی انجام داد.

نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه غرب عاصی کرد+ عکس

مسئولیتی که بر دوش همه ما است

شهید غلامعلی پیچک در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: مسؤولیت ما، مسؤولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی (ع) بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگونی نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم.

نخبه هسته‌ای که صدام را در جبهه غرب عاصی کرد+ عکس

درباره این شهید بیشتر بدانید

شهید غلامعلی پیچک در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او در بیست و دوم آذرماه سال ۱۳۶۰ با سمت مسؤول طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه در گیلان غرب بر اثر اصابت گلوله توسط نیروهای عراقی در عملیات مطلع‌الفجر شهید شد. مزارش در بهشت زهرا قطعه ۲۴ ردیف ۱۱۹ واقع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس