تجمع اعتراضی فعالان حقوق بشر در برابر سفارت نروژ در تهران

تعدادی از اعضای سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر و فعالان فرهنگی در برابر سفارت نروژ در تهران نسبت به نقض حقوق کودکان مهاجر و خشونت علیه زنان در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، تعدادی از اعضای سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر و فعالان فرهنگی روز گذشته در برابر سفارت نروژ در تهران در اعتراض به نقض حقوق بشر مهاجران و خشونت علیه زنان در این کشور اجتماع کردند.

در این تجمع معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به نقض حقوق کودکان مهاجر و خشونت علیه زنان در نروژ اعتراض کردند و سکوت دولت نروژ در برابر این نقض‌های سازمان یافته را محکوم کردند.

برپایه این گزارش، در یکی از این پلاکاردهای که بر روی دیوار سفارت نروژ در تهران نصب شد، به زبان انگلیسی نوشته شده بود: ما نقض حقوق بشر در نروژ از برده داری نوین و خشونت علیه زنان گرفته تا جدا کردن عمدی کودکان مهاجر از والدین خود را محکوم می‌کنیم.

در یکی دیگر از این پلاکاردها خشونت سازمان یافته پلیس نروژ علیه مسلمانان با سکوت در برابر اقدام موهن قرآن سوزی در این کشور توسط گروه‌های ضد اسلامی نیز محکوم شده است.

تجمع کنندگان همچنین دخالت‌های اخیر نروژ در امور داخلی کشورمان را نیز محکوم کردند.

معترضین، پلاکاردهای حاوی موارد نقض فاحش حقوق بشر در نروژ را بر روی دیوار این سفارت خانه نصب کردند و به اجتماع خود پایان دادند.

نقض حقوق مهاجران، نقض حقوق زنان، نقض حقوق مسلمانان و… تنها بخشی از موارد متعدد نقض حقوق بشر در نروژ هستند.

نروژ به عنوان کشور مدعی حقوق بشر، از ارائه گزارش نقض‌های پی در پی حقوق بشر در این کشور خودداری می‌کند.

نقض حقوق بشر در این کشور فراگیر بوده و موضوع‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

وب‌سایت «frifagbevegelse گزارش داد: قاچاق انسان و کار اجباری بسیار کم‌تر از آنچه این معضل خشونت بار و غیر انسانی در نروژ در جریان است، فاش و گزارش شده است.

گذشته از عدم افشا و گزارش موارد قاچاق انسان و برده داری در نروژ، باید توجه داشت که رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در کشور اروپایی مدعی رعایت حقوق بشر بسیار طولانی است.

قربانیان اصلی برده داری در نروژ، مهاجران هندی و پاکستانی هستند که مجوز اقامت قانونی در نروژ را ندارد؛ حل این مشکل نیز از مسیر ساده اصلاح قوانین مهاجرت می‌گذرد.

علاوه براین، به گزارش پایگاه «nrk»، تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های کرونایی سبب شدند تا موضوع خشونت خانگی و خشونت علیه زنان بحرانی‌تر از هر زمان دیگری زنان نروژی را در معرض آسیب و خطر قرار دهد.

براساس یک بررسی، در دوره مارس تا دسامبر ۲۰۲۰، تعداد گزارش‌های مربوط به خشونت علیه زنان از طرف شریک زندگی در مقایسه با گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر واکنش خشونت بار پلیس نروژ به اعتراض مسلمانان معترض به اقدام موهن قرآن سوزی در این کشور، جدیدترین نمونه از نقض سازمان یافته حقوق مسلمانان در نروژ است.

نکته مهم در این باره، وجود گروه‌های ضد اسلامی در نروژ است که اقدام‌های خود را زیر چتر حمایت دولت این کشور انجام می‌دهند. به گزارش «aftenposten»، گروه ضد اسلامی «سیان» اخیراً رشته رویدادهای اسلام هراسانه و اسلام ستیزانه‌ای را در شهرهای مختلف نروژ برگزار کرده است.

در کشوری که خود را به عنوان چراغ راه حفظ حقوق کودکان معرفی می‌کند، کودکان به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی و تمایل دولت به تنبیه والدین آسیب می‌بینند.

به گزارش «وارت لند»، علاوه بر کودکان نروژی که به دلیل سیاست‌های سختگیرانه این کشور باید از خانواده خود جدا شوند، کودکان خانواده‌های مهاجر به بهانه نقض قانون از سوی والدینشان از خانواده جدا می‌شوند. دولت نروژ در این چارچوب، والدین این کودکان را اخراج و آن‌ها را به خانواده‌ها یا مراکز نگهداری از کودکان در نروژ می‌سپارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس