خزانه دولت را خالی کردند/ نه وطن برای آنها مهم است، نه حاکمیت

رئیس جمهور تونس به تظاهرات گسترده چند روز قبل معترضان واکنش نشان داد و به آنها حمله کرد.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، قیس سعید رئیس جمهور تونس به تظاهرات گسترده چند روز قبل معترضان واکنش نشان داد و به آنها حمله کرد.

رئیس جمهور تونس گفت: مخالفان دغدغه دیگری جز به دست گرفتن قدرت ندارند و در گذشته خزانه دولت را خالی کرده و با کشورهای خارجی متحد شدند.

رئیس جمهور تونس تاکید کرد: افرادی که امروز تحت پوشش جریان مخالف هستند، در کنار هم پیمانان شناخته شده خود در خارج از کشور خزانه دولت را خالی کردند. نه وطن برای آنها مهم است و نه به حاکمیت اهمیت می دهند.

لازم به ذکر است که چند روز قبل شهروندان معترض تونس یک هفته پس از انجام اصلاحات در قانون اساسی این کشور، با برپایی تظاهرات در پایتخت این کشور، خواستار کناره گیری «قیس سعید» رئیس جمهور و تحریم انتخابات پارلمانی در این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان، رئیس جمهور تونس را به کودتا علیه دمکراسی و تلاش برای بازگرداندن دیکتاتوری متهم کردند.

بر همین اساس، جبهه نجات ملی تونس به عنوان حزب مخالف خواستار تحریم انتخابات پارلمانی هفته آینده این کشور شد و این انتخابات را نمایشی دانست.

انتخابات پارلمانی تونس قرار است ۱۷ دسامبر با شرکت ۱۰۵۵ نامزد مستقل و از احزاب موافق تغییرات صورت گرفته توسط قیس سعید برگزار شود.

«قیس سعید» از ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد ۱۴۰۰) سال ۲۰۲۱ میلادی مجموعه‌ ای از اقدامات را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ ها و اعتراض ‌های احزاب و جریان‌ های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد و این اقدامات را یک کودتای تمام عیار به شمار می آورند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 1
    عجیبه این همان کاری است که اصلاح طلبان فاسد توسط دولت مطلوبشان روحانی-جهانگیری در ایران اسلامی طی هشت سال انجام داده واینک با دمیدن بر فتنه ، برایشان نه حاکمیت مهمه و نه ایران!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس